روایتی از زندگی پزشک ایرانی که در لبنان به شهادت رسید
شهید دکتر علی حیدری سه روز قبل از شهادتش در حمله رژیم صهیونستی به لبنان، در تماس با برادر خود وصیت می کند که بعد از شهادت، در کنار امام راحل (ره) دفن شود. او در این صوت تاکید می کند که به آرزویش یعنی شهادت، خواهد رسید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، علی حیدری، از پزشکان ایرانی مستقر در لبنان و رزمندگان دفاع مقدس بود که در عزیمت با آمبولانس حامل بیمار زخمی در شهر عرب سالیم استان نبطیه، در روز 1 آبان سال 1403 برابر با 22 اکتبر سال 2024 میلادی توسط پهباد رژیم صهیونیستی، همراه بیمار به شهادت رسید. در حالی که، چنین اقدامی نقض آشکار کنوانسیونهای ژنو ۱۹۴۹ میلادی در مورد منع حمله به بیمارستانها و مراکز درمانی و پزشکان و کادر درمانی بوده و جنایت جنگی محسوب میشود.
او از ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس بود که در طول جنگ تحمیلی ایران با عراق در جبهههای حق علیه باطل حضور داشت. شهید علی حیدری از پزشکان ایرانی مستقر در لبنان بود که برای مدوای زخمیها و بیماران از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان در این کشور حضور داشت.
دکتر علی حیدری در 1 آبان سال 1403 شمسی برابر با 22 اکتبر سال 2024 میلادی، در حال عزیمت با آمبولانس حامل بیمار زخمی در شهر عرب سالیم استان نبطیه توسط پهباد رژیم صهیونیستی، همراه بیمار به شهادت رسید و مراسم وداع با پیکر مطهر شهید راه قدس دکتر علی حیدری پزشک ایرانی مستقر در لبنان و رزمنده دوران دفاع مقدس عصر پنجشنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۳ شمسی در معراج شهدای تهران برگزار شد.
سپس بنا بر وصیت خودش، پیام صوتی ارسال شده توسط وی قبل که تاکید میکند به شهادت خواهد رسید و آرزو دارد پیکرش در حرم مطهر امام خمینی تدفین شود، با اقامه نماز میت توسط حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در روز جمعه 4 آبان ماه ۱۴۰۳ شمسی، بر پیکرش در حرم مطهر حضرت امام خمینی دفن شد.
دکتر محمدرضا ظفرقندی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی شهادت پزشک جبهۀ مقاومت دکتر علی حیدری را تبریک و تسلیت گفت.
متن این پیام به شرح زیر است:
بسم رب الشهدا
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا [آلعمران–169]
شهادت دکتر علی حیدری، پزشک خدوم، انساندوست، جانبرکف، شجاع، فهیم و نجیب، پس از 33 سال طبابت و کمک به نیازمندان در اقصی نقاط ایران و سالها خدمات پزشکی در لبنان، به دست رژیم جنایتکار صهیونیستی که برخلاف مقررات جهانی از جمله کنوانسیون ژنو (در حمایت از کادر سلامت) است، موجب تألم و تأثر شدید شد.
هدفگیری عامدانه این طبیب مهاجر در هنگام عزیمت برای مداوای مجروحان در استان نبطیه، توسط رژیم غاصب و جنایتکار صهیونی، بار دیگر ضرورت توقف فوری جنایات بیشمار آنها را به دنیا نشان میدهد. ضایعه شهادت این پزشک نمونه و ایثارگر و مجاهد فی سبیلالله را به همسر، فرزندان، برادران گرامیاش، دوستان و جامعه پزشکی ایران و لبنان تسلیت میگویم و علو درجات روح بزرگش را، از خداوند منان مسئلت دارم.