دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه در دیدار با خانواده اهداکننده عضو: ایثار، تجلی والای انسانیت است

دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه در دیدار با خانواده اهداکننده عضو: ایثار، تجلی والای انسانیت است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، در راستای اجرای طرح سپاس از رزمندگان و ایثارگران کشور عزیزمان و پاسداشت فرهنگ ایثار و ترویج اهدای عضو در جامعه امروز یکشنبه چهارم خرداد ماه سال جاری، در یک دیدار صمیمی و تأثیر گذار، دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با حضور در منزل خانواده جانبخش عباس شاهی از جانبازان و یادگاران دفاع مقدس، از اقدام انسان‌ دوستانه آنان در اهدای اعضای پدر مرحوم‌شان تجلیل کرد. 

در این اقدام انسان دوستانه، حجت الاسلام و المسلیمن محرم بیابانی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه، دکتر محمد فروزش فرد مسئول واحد شناسایی مرگ مغزی و امور پیوند اعضا دانشگاه و مجتبی تجلی مشاور ریاست دانشگاه درامور شاهد و ایثارگران دانشگاه نیز حضور داشتند، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با قدردانی از این خانواده فداکار، اقدام آنان را تجلی والای نوع‌دوستی و بزرگ‌منشی دانست.

دکتر کامران قدس بیان نمود: تصمیم شما در لحظات سخت و غم‌انگیز، جان تازه‌ای به بیماران نیازمند بخشید و امید را به خانواده‌های بسیاری بازگرداند. این انتخاب، ستودنی و درس‌آموز برای همه ماست.در نظام سلامت، اهدای عضو یکی از نشانه‌های بالاترین سطح انسانیت است و بدون شک شما با این ایثار، الگوی روشن و ماندگاری برای جامعه شدید.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان همواره در مسیر حمایت از فرهنگ اهدای عضو گام برمی‌دارد و قدردان چنین خانواده‌هایی است، گفت: اهدای عضو، نه‌تنها نجات‌بخش جان بیماران است، بلکه نمادی از باور به حیات دوباره و ادامه مسیر انسانیت در کالبد دیگران است. اقدام خانواده محترم جانبخش، در حالی که داغدار عزیزشان بودند، نشان از بینش عمیق انسانی و ایمان راسخ به ارزش‌های الهی دارد که باید سرمشق همگان قرار گیرد 

همچنین خانواده جانبخش نیز در این دیدار با ابراز اندوه از فقدان فرزندشان، اعلام کردند که اگرچه داغ سنگینی بر دل دارند، اما آگاهی از نجات جان چندین انسان، اندکی از غم آنان کاسته است. آنان بر لزوم اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در زمینه اهدای عضو در جامعه تأکید کردند.

در پایان این دیدار، دکتر قدس با اهدای تندیس، لوح تقدیر و هدیه‌ای فرهنگی، از خانواده جانبخش به‌عنوان سفیران مهربانی و امید یاد کرد و بر استمرار حمایت دانشگاه از خانواده‌های اهداکننده عضو تأکید نمود.

در راستای اجرای طرح سپاس از رزمندگان و ایثارگران کشور عزیزمان

لازم به ذکر است: جانبخش عباس شاهی 68 ساله در طول ۸ سال دفاع مقدس به عنوان یک ارتشی پرافتخار سال‌ها در برقراری امنیت این مرز و بوم تلاش کردند ضمن اینکه در سال‌های پس از جنگ نیز رنج جانبازی را متحمل شده و در انتها نیز با اهدای اعضای خود برای افراد دیگر جامعه روح و جانی تازه بخشیدند.

 

  • کد خبر : 56146
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی
کارن یحیایی
خبرنگار

کارن یحیایی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *