در مراسم بزرگداشت روز استاد دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، نشان افتخار مدافع سلامت بر سینه چهره ماندگار پزشکی نشست
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ در مراسم بزرگداشت روز استاد و جشنواره شهید مطهری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در سالن همایش زکریای رازی دانشکده دندانپزشکی، از دکتر سید محمود طباطبایی فر چهره ماندگار علمی و پزشکی کشور با اهدای نشان مدافع سلامت تجلیل شد.
در این مراسم که دکتر سید محمود طباطبایی فر چهره ماندگار علمی و پزشکی کشور، دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، دکتر مهدی شاهب مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان، جمعی از معاونان، اعضای هیات علمی، اساتید، مدیران و کارکنان دانشگاه حضور داشتند،دکتر سید محمود طباطبایی فر ضمن ابراز خرسندی و خوشنودی از حضور در بین خانواده دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، بیان نمود: مایه افتخارم است که امروز در این مراسم ارزشمند در دانشگاه خودم و استان خودم در کنار شما اساتید بزرگوار هستم و افتخار این را دارم که روز استاد را خدمت شما عزیزان تبریک عرض نمایم.
چهره ماندگار علمی و پزشکی کشور گفت: در نظام فرهنگی و علمی ایران، استاد جایگاهی فراتر از انتقالدهنده دانش دارد؛ او راهنمای اندیشه، الگوی اخلاق و معمار شخصیت نسل آینده است. استادان در جامعه ما نهتنها مسئول تربیت علمی دانشجویان هستند، بلکه با منش و رفتار خود، فرهنگ مسئولیتپذیری، انساندوستی و تعهد اجتماعی را به نسل جوان منتقل میکنند. به همین دلیل، ارج نهادن به مقام استاد، نه فقط یک وظیفه اخلاقی، بلکه ضرورتی بنیادین در مسیر رشد و بالندگی علمی کشور است.
وی افزود: در کنار آن، حرفه پزشکی نیز همواره با مفاهیمی چون ایثار، فداکاری و خدمت بیمنت به همنوعان عجین بوده است. پزشک، نه تنها درمانگر جسم، بلکه آرامبخش جان و همراه بیمار در دشوارترین لحظات زندگی است. این مسئولیت سنگین ایجاب میکند که پزشک، همواره با دانش روز، دستانی توانا و قلبی سرشار از عشق در مسیر خدمت به مردم گام بردارد.
دکتر طباطبایی فر تاکید نمود: امروز بیش از هر زمان دیگر، کشور نیازمند نسل جدیدی از پزشکان و استادانی است که در کنار تخصص، از روحیهای مسئولانه، نگاهی انسانی و تعهدی اجتماعی برخوردار باشند. بر ما واجب است که با انتقال تجربیات، حمایت از جوانان مستعد و پایبندی به ارزشهای حرفهای، در ساختن آیندهای روشنتر برای نظام سلامت کشور سهیم باشیم. این مسیر، اگرچه دشوار، اما شریفترین راهی است که میتوان در خدمت به مردم و میهن عزیزمان پیمود.
در ادامه این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اهدای لوح سپاس از دکتر سید محمود طباطبایی فر چهره ماندگار علمی و پزشکی کشور تجلیل و نشان مدافع سلامت را بر سینه چهره ماندگار سلامت کشور درج نمود و خطاب به دکتر سید محمود طباطبایی فر بیان داشت: آنچه شما را در این مسیر ممتاز و نمونه ساخته، همت بلند شما در پیوند علم و ایمان و تلاش های خستگی ناپذیرتان در تکریم ابعاد معنوی حوزه سلامت است. این جایگاه شایسته، حق شماست که حاصل اندیشه های ناب و خدمات شایسته شماست که چراغ و الگویی برای جامعه پزشکی و جویندگان سلامت است.
دکتر کامران قدس بیان نمود: بیتردید، آثار علمی، تربیت شاگردان فرهیخته و حضور پرثمرتان در عرصههای ملی، میراثی گرانبها برای نسل امروز و فردای نظام سلامت کشور خواهد بود. دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، با نهایت افتخار و امتنان، نشان "مدافع سلامت "را به پاس خدمات بیبدیل و تعهد مثالزدنی حضرتعالی تقدیم میدارد؛ نشانی که گرچه کوچک در برابر مقام بلند علمی و انسانی شماست، اما نمادی است از قدردانی جامعه سلامت از تلاشهای بیوقفهتان. بیشک حضور افتخارآفرین شما چراغ راه جوانان و فرهیختگان این مرز و بوم خواهد بود.
لازم به ذکر است: در همایش ملی سلامت معنوی اسلامی، دکتر سید محمود طباطبایی به عنوان استاد چهره شاخص سلامت معنوی 1403 در عرصه علوم پزشکی کشور معرفی شد. دکتر طباطبایی جراح مغز و اعصاب،از مفاخر استان سمنان ، بنیانگذار رشته اعصاب در کشور و عضو هیات امنا دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است.
برای مشاهده گالری تصاویر کلیک نمایید