جلسه کمیته مدیریت و نظارت بر کاهش مصرف انرژی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ روز شنبه یکم دی ماه 1403 نشست کمیته مدیریت و نظارت بر کاهش مصرف انرژی در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به ریاست دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه و با حضور جمعی از معاونان و مدیران ستادی دانشگاه به منظور بررسی و کاهش مصرف انرژی در مراکز بهداشتی و درمانی و سایر واحدهای تحت پوشش دانشگاه در راستای مصرف بهینه و رعایت دستورالعمل های ابلاغی وزارت نیرو و تاکید وزارت بهداشت به منظور کاهش حامل های انرژی در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.
در این نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بر تشکیل تیم های بازرسی و نظارت با حضور نماینده هایی از مدیریت های بازرسی، حراست و پشتیبانی دانشگاه با عنوان " انرژی بان " به منظور بازدید، پایش و نظارت بر عملکرد مراکز بهداشتی و درمانی و سایر واحدهای تحت پوشش دانشگاه در راستای کاهش مصرف انرژی و اطلاع رسانی در این خصوص به منظور استفاده بهینه و کاهش مصرف انرژی در راستای ابلاغ دستورالعمل های وزارتی و اجرای برنامه پایش و نظارت بر واحدهای زیر مجموعه دانشگاه در خصوص کاهش مصرف انرژی تاکید کرد.
دکتر کامران قدس با بیان اینکه دانشگاهها در حل مسائل چالشها و فرهنگسازی نقش موثری دارند، اظهار کرد: با توجه بهبرودت هوا و افزایش مصرف انرژی، باید مصرف بهینه بهعنوان یک ضرورت اجتنابناپذیر و زودبازده در دستور کار جدی قرار گیرد و چون دانشگاه علوم پزشکی اقشار مختلف جامعه از جمله اساتید، کارکنان، دانشجویان و مراجعه کنندگان را در بر می گیرد، می تواند نقش موثری در اطلاع رسانی و فرهنگسازی پیراون مصرف بهینه انرژی با ارائه راهکارهای مدیریتی دارد.
در پایان این نشست، پس از بیان راهکارهای لازم درخصوص نحوه کاهش مصرف انرژی در سطح دانشگاه، مصوباتی برای ابلاغ به واحدهای زیر مجموعه دانشگاه تصویب شد.