پیام رئیس دانشگاه به مناسبت گرامیداشت روز جهانی رژیم درمانگر
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان روز جهانی رژیم درمانگر را به اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان ارجمند تغذیه این دانشگاه تبریک گفت.
متن این پیام به شرح زیر است:
دومین چهارشنبه ماه مارس که معادل 23 اسفند سال جاری است، به عنوان «روز جهانی رژیم درمانگر» نامگذاری شده است. این روز برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ برای تاکید بر نقش ضروری رژیم درمانی در کمک به مردم برای رسیدن به زندگی سالم نامگذاری شد. کار هر کارشناس تغذیه مشاوره فرد یا جامعه است برای اینکه کمک کند تا فرد سالم سلامتش را حفظ و فرد بیمار از طریق تغییر شیوه زندگی خود از پیشرفت بیماری جلوگیری کند.
خدمات ارزشمند تغذیه دانان، یک زنجیره کلیدی در بخش مشاوره، پیشگیری و درمان بیماری ها است. از آن جایی که جایگاه جهانی تغذیه و تاثیر آن در سلامت و زندگی سالم تر در طول چند دهه اخیر برجسته تر شده است، رژیم درمانگر با تکیه بر دانش، مهارت و تخصص خود راهکارهای علمی برای سالم زیستن را استخراج کرده و دانش تغذیه را به شکل عملی به مخاطب عام ارائه می دهد.
ما در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان میزبان جمعی فعال و پرتلاش از کارکنان، دانشجویان و اساتید رشته تغذیه هستیم که امیدواریم در آینده رژیم درمانگرهای خوبی در جامعه باشند. اینجانب این روز را به همه دانشجویان، اساتید و همکاران پرتلاش در این حوزه تبریک گفته و سلامتی و توفیق روزافزون را برای این عزیزان از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.
رئیس دانشگاه