پیام رئیس دانشگاه به مناسبت فرارسیدن هفته سلامت روان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در پیامی به فرارسیدن هفته سلامت روان 1402 را گرامی داشت.
در این پیام آمده است:
همه ساله دهم اکتبر (18 مهر ماه) به عنوان "روز جهانی سلامت روان " و در ایران 18 لغایت 24 مهر ماه به نام هفته سلامت روان، نامگذاری شده است.
با توجه به بار قابل توجه بیماری های روانی و تأثیری که این بیماری ها بر فرد، خانواده و جامعه می گذارند، و نظر به وجود ارتباط مستقیم بین اختلالات روانی و بیماری های جسمی، توجه به سلامت روانی ضرورتی انکار ناپذیر است. توجه و سرمایه گذاری برای سلامت روان و نیز تغییر نگرش از بیماری محوری به سلامت محوری، موجبات تحقق پیشگیری های سه گانه و ارتقاء سطح سلامت روانی افراد جامعه را فراهم می نماید.
هفته سلامت روان فرصت مغتنمی است تا با بیان اهمیت و جایگاه این بعد از سلامت، بر ضرورت ارتقاء شاخص های دسترسی مردم به خدمات سلامت روان تاکید نمائیم و با مرور برنامه ها و اقدامات گذشته، مسیر آینده را با چشمان بازتر و با سرعت بیشتری طی کنیم.
اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن این هفته، از تلاشهای ارزنده تمامی همکاران عزیز فعال در این حوزه در دانشگاه، کمال تشکرو قدردانی را داشته و از خداوند متعال برای ایشان سلامت، سعادت و بهروزی را آرزو مندم.
دکتر کامران قدس
رئیس دانشگاه