پیام رئیس دانشگاه به مناسبت فرارسیدن هفته سلامت روان

پیام رئیس دانشگاه به مناسبت فرارسیدن هفته سلامت روان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در پیامی به فرارسیدن هفته سلامت روان 1402 را گرامی داشت.

در این پیام آمده است:

 

همه ساله دهم اکتبر (18 مهر ماه) به عنوان "روز جهانی سلامت روان " و در ایران 18 لغایت 24 مهر ماه به نام هفته سلامت روان، نامگذاری شده است.

با توجه به بار قابل توجه بیماری های روانی و تأثیری که این بیماری ها بر فرد، خانواده و جامعه می گذارند، و نظر به وجود ارتباط مستقیم بین اختلالات روانی و بیماری های جسمی، توجه به سلامت روانی ضرورتی انکار ناپذیر است. توجه و سرمایه گذاری برای سلامت روان و نیز تغییر نگرش از بیماری محوری به سلامت محوری، موجبات تحقق پیشگیری های سه گانه و ارتقاء سطح سلامت روانی افراد جامعه را فراهم می نماید.

هفته سلامت روان فرصت مغتنمی است تا با بیان اهمیت و جایگاه این بعد از سلامت، بر ضرورت ارتقاء شاخص های دسترسی مردم به خدمات سلامت روان تاکید نمائیم و با مرور برنامه ها و اقدامات گذشته، مسیر آینده را با چشمان بازتر و با سرعت بیشتری طی کنیم.

اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن این هفته، از تلاشهای ارزنده تمامی همکاران عزیز فعال در این حوزه در دانشگاه، کمال تشکرو قدردانی را داشته و از خداوند متعال برای ایشان سلامت، سعادت و بهروزی را آرزو مندم.

دکتر کامران قدس

رئیس دانشگاه

 

  • کد خبر : 46831
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *