پیام تبریک رئیس دانشگاه به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در پیامی روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای را به تلاشگران این عرصه تبریک گفت.
متن این پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
هشتم اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفهای نامگذاری شده است، در جهان امروز، نیروی انسانی مهمترین سرمایه هر سازمانی است و بهداشت حرفهای رشتهای است که برای حفظ و تأمین سلامت کارکنان تلاش میکند و همین امر نشاندهنده اهمیت بالای این رشته است.
مسلماً تأمین و حفظ سلامت شاغلین کشور و پیشگیری از بیماری ها و حوادث ناشی از کار در سالی که مقام معظم رهبری آن را "سال مهار تورم و رشد تولید " نام گذاری نموده اند، رسالت بسیار مهم و ارزشمندی است که نقش کلیدی در توسعه پایدار کشور عزیزمان دارد.
بیشک بدون حضور کارشناسان بهداشت حرفهای و آموزشها و نظارتهای آنان، سلامت کارکنان و کارگران به خطر افتاده و همین امر میتواند ضررهای جبرانناپذیری به چرخه تولید کشور وارد کند.
روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای در واقع یک هدف گذاری سالیانه بینالمللی برای نهادینه کردن کار سالم و ایمن در سرتاسر جهان است بر همین اساس سازمان بین المللی کار شعار امسال را "محیط کار ایمن و بهداشتی، حق اساسی نیروی کار " اعلام نموده است که این امر پاسداشت بخش مهمی از استراتژی های جهانی سازمان بینالمللی کار برای ارتقای ایمنی و سلامت شغلی در همه محیطهای کاری است و باعث اعتلای آگاهیهای مردم و همچنین افزایش امنیت و سلامت در محیط کار میشود.
اینجانب فرارسیدن این روز را به تمام تلاشگران این عرصه به ویژه تمامی همکاران، اساتید و دانشجویان رشته مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار صمیمانه تبریک و تهنیت عرض میکنم و برای آنان از درگاه خداوند متعال سعادت، بهروزی و موفقیت مسئلت مینمایم و امیدوارم که شاهد ارتقاء روزافزون جایگاه این رشته باشیم.
رئیس دانشگاه