نشست اختتامیه و جمع بندی ارزیابی اعتباربخشی آموزشی مراکز آموزشی درمانی دانشگاه برگزار شد

نشست اختتامیه و جمع بندی ارزیابی اعتباربخشی آموزشی مراکز آموزشی درمانی دانشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ عصر روز شنبه 30 فروردین ماه 1404 نشست اختتامیه و جمع بندی ارزیابی اعتباربخشی آموزشی مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با حضور دکتر قدس رئیس، معاونان، مدیران دانشگاه، سرپرست و اعضای گروه اعتباربخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سرپرست تیم ارزیابان اعتباربخشی آموزشی مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن قدردانی از مهمان نوازی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، بیان کرد: اعتباربخشی اقدامی است که موجب افزایش رضایتمندی و کیفیت خواهد شد.

دکتر رضا شروین بدو با تاکید بر حضور پر رنگ دانشجویان در برنامه های اعتباربخشی گفت: در نشست ها و دیدارهایی که با دانشجویان، کارآموزان، کارورزان و دستیاران تخصصی در مراکز آموزشی و درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان داشتیم، توانایی علمی مناسب و اخلاق مداری این عزیزان نشاندهنده سطح بالای علمی و اخلاقی اساتید این دانشگاه بود.

وی افزود: اعتباربخشی در شناسایی و رفع کاستی ها بسیار موثر است. دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان زیرساخت های خوبی دارد که می تواند زمینه ساز شکوفایی هر چه بیشتر دانشگاه باشد و نقش ارزیابی در این امر بسیار مهم است.

همچنین سایر اعضای گروه ارزیابی اعتباربخشی آموزشی اعزامی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در گزارشی به بیان نقطه نظرات و مسائل مربوطه پرداختند و از زحمات تمامی کارکنان و دست اندرکاران مربوطه تشکر و قدردانی نمودند.

در ادامه این نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن عرض خداقوت به اعضای گروه اعتباربخشی اعزامی از وزارت بهداشت و دست اندرکاران اجرای این برنامه در دانشگاه، بیان داشت: با توجه به موارد و گزارش های بیان شده توسط شما ارزیابان گرامی که احاطه کامل به تمامی امور دارید، باعث خرسندی است که وضعیت اکثر شاخص های آموزشی دانشگاه عالی بوده است.

دکتر کامران قدس ادامه داد: این امر نشاندهنده یک اقدام و اهتمام بزرگی است که حاصل زحمات تک تک اعضای خانواده این دانشگاه در سی و هفت سال اخیر است .

وی گفت: دانشگاه های علوم پزشکی به پرورش نسلی می پردازند که در آینده سکان دار خدمت رسانی درراستای حفظ و ارتقای سطح سلامت مردم هستند و خدا را شاکرم که در این مدت توانستیم به سمتی حرکت کنیم که در حال حاضر دانشجویان ما از نظر تعهد به قانون و اخلاق مورد تایید قرار بگیرند.

رئیس دانشگاه تصریح کرد: اما قطعا بدون نقص نیستیم و برای بهتر شدن فرایندها و تحقق اهداف آموزشی نیازمند بهره مندی از نظرات ارزشمند اساتید ارزیاب هستیم. اعتباربخشی را یکی از رویکردهای علم ارزشیابی و در راستای بهبود و تضمین کیفیت دانشگاه می دانیم و امیدواریم بتوانیم به ‏واسطه ارزیابی بیرونی و انجام اقدامات اصلاحی بیش از پیش به استانداردهای مورد نظر دست یابیم.

در ادامه اعضای حاضر در جلسه به بحث و تبادل نظر پیرامون موارد بیان شده پرداختند.

  • کد خبر : 55639
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی
کارن یحیایی
خبرنگار

کارن یحیایی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *