رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در جلسه هیات رئیسه دانشگاه:
شعار امسال هفته ملی جمعیت، نشاندهنده اهمیت نقش ما در آینده و جوانی کشورمان است
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، روز یکشنبه 24 اردیبهشت ماه سال جاری جلسه هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با حضور دکتر قدس رئیس دانشگاه و سایر اعضای هیأت رئیسه دانشگاه در سالن جلسات حوزه ریاست ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای جلسه سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تبریک دهه مبارک کرامت، به بیان حدیثی از امام حسین (ع) که فرمودند "عقل، دین، ادب، حیا و خوش اخلاقى، پنج چیز است اگر در انسان نباشد، در او بهره زیادى نخواهد بود " پرداخت.
حجت الاسلام و المسلمین محرم بیابانی بیان کرد: مطابق این حدیث شخصیت انسان از برخورد عاقلانه، حسن معاشرت و رعایت ادب که همگی حسن خلق است، بستن دهان خود در زمان خشم و عصبانیت و همچنین چشم بر هم گذاشتن از نقض های دیگران مشخص می شود.
وی افزود: همانگونه در آیات و احادیث بر ارزش های اخلاقی تاکید شده است، ما باید همیشه این امر مهم را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و در محیط کار نیز در برخورد با همکاران و مراجعان باید با رعایت فضایل اخلاقی برخورد کنیم چرا که در قرآن کریم نیز آمده است "گرامی ترین شما نزد خداوند با تقواترین شما است".
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با تبریک ایام مبارک ماه ذی القعده، بیان نمود: هفته آخر ماه اردیبهشت، هفته ملی جمعیت است که شعار امسال نقش من در جوانی جمعیت نامگذاری شده است که این امر مهم نشاندهنده این است که تک تک ما در جوانی و آینده کشورمان سهیم هستیم.
دکتر کامران قدس گفت: کاهش موالید و نیروهای جوان، منجر به افول تمدن میگردد و برای خروج از بحران جمعیتی، همت و همکاری تمامی دستگاهها، استفاده از رابطین سلامت، نیروهای داوطلب و خودجوش ضروری است.
وی تاکید کرد: بهترین نیروهای اثربخش، بهورزان عزیز در خانه های بهداشت می باشند و می توانند بر خانواده های روستایی که نفوذپذیرتر از ساکنین شهرها می باشند، بیشترین اثر را بگذارند.
در ادامه این جلسه گزارش عملکرد واحدهای مختلف دانشگاه ارزیابی شد و دستور کارهای جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.