ششمین نشست شورای پیام گزاران سلامت و سومین نشست خانه مشارکت مردم در سلامت زیر مجموعه دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان سمنان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، ششمین نشست شورای پیام گزاران سلامت و سومین نشست خانه مشارکت مردم در سلامت زیر مجموعه دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان سمنان در سالن امام جواد (ع) ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برگزار شد.
در این نشست که اعضای پیام گزاران سلامت ادارات کل استان و اعضای خانه مشارکت مردم در سلامت استان حضور داشتند، جانشین رئیس سلامت و امنیت غذایی(ساغ) ضمن تبریک سالروز ولادت امام علی (ع) و مبعث پیامبر (ص)، در خصوص دستور جلسه آموزشی بیان نمودند: سبک زندگی نا مناسب یکی از مهمترین علل افزایش بیماری ها به خصوص بیماری های مزمن در سال های اخیر بوده است.
لیلا نمکی ادامه داد: طب سنتی ایرانی با ارائه ی راهکارهای مناسب جهت حفظ سلامتی می تواند نقش مهمی در ارتقای سلامت جامعه داشته باشد. ارتقای سلامت کارکنان و مردم از اهمیت فراوانی برخوردار است و هدف از این کارگاه آموزش اصول حفظ سلامتی طب سنتی ایرانی است که می تواند باعث تغییر رفتار در جهت بهبود سبک زندگی شود.
دکتر بهاره احدی متخصص طب سنتی مطالب آموزشی در راستای نقش اصول 6 گانه حفظ سلامتی (هوا، ورزش و استراحت، خواب و بیداری، خوردن و آشامیدن، حفظ مواد ضروری و دفع مواد زائد و حالات روانی) بیان کرد و در ادامه جلسه دکتر دوست محمدی مسئول واحد جوانی جمعیت سلامت خانواده و مدارس مرکز بهداشت سمنان نیز به بیان دغده های اصلی طب ایرانی شامل تغذیه، هوا، ورزش، خواب و بیداری، پاکسازی و حالات روحی و روانی پرداخت.
در ادامه این برنامه آموزشی دکتر رهبر مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری ها معاونت بهداشتی دانشگاه مطالب آموزشی در خصوص پیشگیری از بیماری های تنفسی، بیماری متاپنوموویروس انسانی (HMPV)و همچنین معرفی خدمات مرکز مشاوره بیماری های رفتاری ارائه کرد.
در پایان جلسه به سوالات شرکت کنندگان پیرامون مباحث ارائه شده، پاسخ داده شد.