رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان:
راه اندازی دبیرخانه جامع اعتباربخشی در علوم پزشکی استان سمنان بعنوان یک الگوی کشوری مطرح است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه در آئین افتتاحیه ارزیابی اعتباربخشی برنامه پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان که صبح روز سه شنبه نهم آبان ماه 1402 در سالن امام جواد(ع) ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد، بیان نمود: حضور شما ارزیابان اعتباربخشی پزکشی عمومی را در استان سمنان و دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خیرمقدم عرض می نمایم و امیدوارم در این مدت زمانی که در دانشگاه تشریف دارید، برنامه های کاملی که دست اندرکاران این حوزه در دانشگاه برای شما درنظر دارند که به عنوان بضاعت و داشته های این دانشگاه است مورد توجه شما قرار بگیرد.
دکتر کامران قدس ضمن قدردانی از زحمات جامعه دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، گفت: در مدت زمان دو سال اخیر زحمات زیادی درراستای ارتقای خدمات آموزشی با برنامه ریزی ها و فعالیت های عملیاتی انجام شد تا بتوانیم به سطوحی برسیم که امروز که در خدمت شما هستیم، این سطوح مایه آبروی دانشگاه باشد.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اعتباربخشی را یک ارزشیابی حرفه ای برای دانشگاه می داند تا انطباق خود را با آخرین استانداردهای آموزشی پایش نماید و یکی از بهترین راه های بهبود کیفیت خدمات در حوزه پزشکی عمومی، اعتباربخشی است و معتقد هستیم که ارتقای استانداردها بدون آموزش و اعتباربخشی امکان پذیر نیست.
رئیس دانشگاه اذعان کرد: در این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه پاسخگو، دبیرخانه جامع اعتباربخشی برای نخستین بار در کشور تحت نظر ریاست دانشگاه راه اندازی شد و راهکارها و برنامه های لازم پیرامون ارتقای سطح آموزش با جزئیات و با دقت فراوان بررسی می شود که مورد توجه حوزه وزراتی قرار گرفته و بعنوان یک الگو برای سایر دانشگاه ها مطرح شده است.
دکتر قدس ارزیابی بیرونی از حوزه های تحت پوشش از درون دانشگاه را یکی از اقدامات خوب اعتباربخشی در این دانشگاه دانست و بیان کرد: این اقدام براساس استانداردهایی که برای ما از سوی وزارت بهداشت تعریف شده است، نقاط ضعف و قوت را توسط ارزیابان این دانشگاه مشخص شده و ما را درخصوص ارتقای سطح علمی دانشگاه یاری نمود.
وی افزود: حدود 1300 دانشجوی پزشکی که 50 درصد دانشجویان این رشته تحصیلی در حوزه بالینی و 50 درصد دیگر در حوزه علوم پایه در این دانشگاه در حال تحصیل هستند و از این تعداد 52 درصد دانشجویان رشته پزشکی عمومی دانشگاه را بانوان تشکیل می دهند.
رئیس دانشگاه گفت: با توجه به افزایش ظرفیت های پذیرش دانشجو که در دو سال اخیر در وزارت بهداشت و این دانشگاه داشتیم، در این دانشگاه اقدامات مهمی برای ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان از قبیل راه اندازی چهار کلاس استاندارد با تجهیزات پیشرفته در مدت زمان کمتر از یک ماه، آماده سازی فضا، تقویت آزمایشگاه ها، ارتقا و تقویت اساتید و اعضای هیات علمی انجام شده است.
دکتر قدس تاکید نمود: از دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان توقع می رود که پزشکانی با سطح کیفیت مطلوب پرورش بدهد و اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است و باید درراستای تحقق بیش از پیش این امر مهم بیشتر تلاش شود.