سومین نشست قرارگاه جوانی جمعیت در سال 1403 در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برگزار شد
رئیس دانشگاه: بر اساس ماموریت ذاتی دانشگاه، بیش از پیش مصمم به انجام اقدامات مرتبط با موضوع جوانی جمعیت هستیم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، سومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت در سال جاری در روز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403 با حضور دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه، جمعی از معاونان و سایر اعضای این قرارگاه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای این جلسه معاون بهداشتی دانشگاه پس از بیان گزارشی از روند جمعیتی در کشورهای جهان از جمله چین، هند و...؛ به این نکته اشاره کرد که کشور هند به تازگی رتبه اول و چین جایگاه دوم جمعیت جهان را به خود اختصاص داده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن قدردانی از تمامی فعالان حوزه جمعیت در معاونت های مختلف دانشگاه به ویژه معاونت بهداشتی و کارشناسان برنامه جوانی جمعیت، تاکید کرد: ما بر اساس ماموریت ذاتی دانشگاه، بیش از پیش مصمم به انجام اقدامات مرتبط با موضوع جمعیت و پیگیر مطالبات آن هستیم.
دکتر کامران قدس ادامه داد: مطمئنا افرادی که در آینده در حوزه بهداشت و درمان قبول مسئولیت خواهند کرد در راستای اجرای منویات رهبری، پیگیر موضوع مهم جمعیت خواهند بود، زیرا جوانی جمعیت کماکان از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار می باشد.
وی تصریح نمود: با وجود تمامی تلاش های مستمر و بی وقفه در حوزه جوانی جمعیت، هنوز به سطح مطلوب نرسیده ایم و این جایگاهی که در حال حاضر هستیم، جایگاه ایده آل ما نیست و امیدواریم در آینده ای نه چندان دور به نقطه مورد دلخواه جامعه برسیم.
رئیس دانشگاه در پایان از تلاش های اعضاء برای پیشبرد اهداف قرار گاه و در مسیر رسیدن به هدف والای جوانی جمعیت تشکر و قدردانی نمود.
سپس اعضای قرارگاه در خصوص اقدامات انجام شده و نیز برنامه های در حال اجرا به بحث و تبادل نظر پرداختند.