جلسه هماهنگی آموزشی برنامه ملی خود مراقبتی اجتماعی برای شوراهای اسلامی شهری و روستایی شهرستان دامغان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، جلسه هماهنگی آموزشی برنامه ملی خود مراقبتی اجتماعی با حضور رؤسا و اعضای شوراهای اسلامی بخش مرکزی و امیرآباد دامغان، نمایندگان شهرداری های دیباج، کلاته رودبار و بخشداری امیرآباد در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان برگزار شد.
صرفی کارشناس آموزش شبکه بهداشت و درمان دامغان مطالبی در خصوص عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت، عوامل خطر بیماری ها خود مراقبتی، لزوم توانمند سازی جامعه برای توسعه محیط های سالم شهری و روستایی، وظایف شوراهای اسلامی حامی سلامت در برنامه ملی خود مراقبتی اجتماعی، توانمند سازی شوراها، پیگیری مصوبات صورتجلسات شوراها، فرم های برنامه ملی خود مراقبتی اجتماعی، اولویت های برنامه نیازسنجی سلامت جامعه و برنامه ارتباطات خطر در شهرستان دامغان بیان نمود.
در ادامه محمدی مسئول واحد مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت و درمان دامغان، در مورد بیماری سالک و هاری سخنرانی نمود و به سوالات حاضران در جلسه پاسخ داده شد.