تاکید دکتر قدس رئیس دانشگاه بر نگاه هوشمندانه به مسئله توسعه در دانشگاه در جلسه هیات رئیسه دانشگاه
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، روز یکشنبه چهاردهم بهمن ماه سال جاری جلسه هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با حضور دکتر قدس رئیس دانشگاه و سایر اعضای هیأت رئیسه دانشگاه در سالن جلسات حوزه ریاست ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای جلسه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن تبریک و تهنیت ایام دهه مبارک فجر، بیان نمود: طبق فرمایشات رهبر کبیر انقلاب اسلامی، انقلاب ما انفجار نور بوده است و ما باید طوری اقدام نمائیم تا مردم کشور عزیزمان وابسته به سایر کشورهای بیگانه نباشند.
حجت الاسلام و المسلمین محرم بیابانی ادامه داد: در حال حاضر در جهانی زندگی می کنیم که خوی استکباری دارد، اما بحمدلله در این فضا کشور ما همچنان رسالت خود را حفظ کرده و جایگاه بسیار ارزشمندی در بین کشورهای جهان دارد.
وی ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان، تصریح نمود: طبق یکی احادیث پیامبر اکرم (ص) که می فرمایند "شعبان، ماه من است. خدا بیامرزد کسى که مرا به ماه من اعانت کند"، می توان به جایگاه بزرگ و پر فضیلت ماه شعبان اشاره دارد و فرصتی ارزشمند برای بندگان خداست تا برای فرارسیدن ماه مبارک رمضان آماده شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت چهل و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بیان نمود: دستاوردهایی که در حوزه سلامت در کشور و به تبع آن در استان سمنان پس از انقلاب اسلامی سال 57 حاصل شده بسیار قابل توجه و ارزشمند است.
دکتر کامران قدس تصریح کرد: باید مردم شریف استان با تبیین وقایع، عملکرد، اقدامات انجام شده و دستاوردهای حوزه سلامت استان سمنان آگاه شوند و با اطلاع رسانی در خصوص اقدامات و خدمات قابل ارائه، مردم را نسبت به انقلاب اسلامی ایران بیش از پیش دلگرم کنیم.
وی افزود: طبق آخرین ارزشیابی های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، در مدت زمان یک سال اخیر، رتبه مراکز تحقیقات دانشگاه در بین سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور ارتقا یافتند که این امر حاصل ارتقای سطح علمی اساتید، کارکنان، دانشجویان و دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان می باشد.
رئیس دانشگاه با تاکید بر نگاه هوشمندانه به مسئله توسعه در دانشگاه، گفت: هوش مصنوعی نقش مهمی را در تحقیقات و نگارش دانشگاهی ایفا میکند و مزایای متعددی را ارائه میدهد. ادغام هوش مصنوعی در دانشگاه، نویدبخش نوآوری و بهبود کیفیت تحقیق و نوشتن است و باید دانشگاه را به سمت دانشگاه هوشمند سوق دهیم.
در ادامه حاضرین در جلسه درخصوص موضوعات و دستور کار های مطرح شده به بحث و تبادل نظر پرداختند.