برگزاری کارگاه آموزشی راهنمای خودمراقبتی برای سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه سمنان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ کارگاه آموزشی راهنمای خودمراقبتی برای سفیران سلامت دانشجویی دانشکده متالولوژی دانشگاه سمنان برگزار شد.
در ابتدای این کارگاه آموزشی پوررضایی کارشناس مسئول آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت شهرستان سمنان در رابطه با اهداف برنامه ملی خود مراقبتی و مزایای آن، دستور العمل برنامه سفیر سلامت دانشجویی و نحوه مشارکت آنان آموزش های لازم را ارائه داد.
ارائه مطالب آموزشی در رابطه با پیشگیری از بیماری اچ.آی.وی و ایدز و هفته اطلاع رسانی ایدز توسط دکتر سنگسری کارشناس مبارزه با بیماری ها، تغذیه سالم توسط علیشاه کارشناس تغذیه، سلامت روان توسط سلطانی کارشناس مسئول سلامت روان، عوارض مصرف دخانیات و مواجهه با دود آن توسط شریعت مداری مربی مرکز آموزش بهورزی باز آموزی برنامه های سلامت، پیشگیری از حوادث و بلایا توسط مهندس کریم کارشناس حوادث و بلایای مرکز بهداشت شهرستان سمنان از دیگر مباحثی بود که در این کارگاه آموزشی بیان شد.
در پایان به هر سفیر سلامت، یک جلد کتاب راهنمای خود مراقبتی در جوانان توزیع شد.