بازدید ارزیابان وزارت بهداشت از روند اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع در دانشگاه
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ روز سه شنبه دوم آبان ماه سال جاری ارزیابان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بازدید کردند.
دکتر جباری مدیرکل مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت و مهندس آقا بابائی کارشناس گروه ساختار مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت اعضای تیم نظارت اعزامی از سوی وزارت بهداشت به این دانشگاه بودند که با حضور در ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهدیشهر، مرکز خدمات جامع سلامت باقری پور و پایگاه سلامت انقلاب این شهرستان، فرآیند اجرای برنامه پزشکی خانواده در شهرستان مهدیشهر را مورد ارزیابی قرار دادند.
در این پایش وزارتی چگونگی روند سرشماری خانوارها، اطلاعات مراجعان از برنامه پزشکی خانواده، فرآیند ارجاع برنامه سلامت، روند ارائه خدمات در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی شهرستان مهدیشهر، فرآیند تامین نیرو، اعتبار برنامه سلامت خانواده، برنامه های اجرا شده و چگونگی تسهیل در اجرای برنامه های پیشرو بررسی شد.
در بازدید و پایش ارزیابان وزارت بهداشت از شهرستان مهدیشهر، دکتر کسائیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، دکتر منتظری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهدیشهر، بنایی سرپرست مدیریت گروه گسترش شبکه و ارتقای سللامت و دکتر صرفی کارشناس پزشکی خانواده معاونت بهداشتی، محمدپور رییس گسترش شبکه بهداشت مهدیشهر و کارشناسان ستادی این شهرستان نیز حضور داشتند.
ناظران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از بازدید از روند اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع در شهرستان مهدیشهر، با حضور در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه و جمعی از معاونان و مدیران این دانشگاه در سالن جلسات حوزه ریاست ستاد مرکزی دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.
در ابتدای این نشست مدیرکل مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گزارشی از روند نظارتی خود از شهرستان مهدیشهر ارائه و بیان نمود: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در انجام سرشماری بسیار خوب و مطلوب عمل کرده است و شرایط اولیه استقرار این برنامه در شهرستان مهدیشهر در وضعیت مطلوب قرار دارد.
دکتر صابر جباری ضمن قدردانی از زحمات رئیس دانشگاه، معاون و کارکنان معاونت بهداشتی، بر افزایش سطح آگاهی عمومی مردم در سطح کشور درراستای اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع تاکید کرد.
در ادامه این نشست، معاون بهداشتی دانشگاه به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده درراستای اجرای این برنامه و مسائل موجود پرداخت و سپس رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان نمود: اولویت ما در سال جاری، حوزه بهداشت و برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع می باشد و با تمام قوا و امکانات موجود از اجرای این برنامه در حوزه دانشگاه حمایت می نماییم.
در پایان تمامی معاونان، آمادگی خود را برای همکاری بیش از پیش با معاونت بهداشتی و حمایت از اجرای بهینه این برنامه اعلام نمودند.