انعقاد تفاهمنامه همکاری بین معاونت های بهداشتی و فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، تفاهم نامه همکاری بین معاونت بهداشتی و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با هدف استفاده از پتانسیل های موجود درراستای زمینه سازی، تقویت و ارتقای هر چه بیشتر سلامت در بین دانشجویان و نیز اقشار مختلف مردم و ارائه خدمات بهداشتی درمانی امضا شد.
مراسم انعقاد این تفاهم نامه با حضور معاونین و مدیران حوزه بهداشت و فرهنگی و دانشجویی و همچنین مسئولین انجمن های علمی، تشکّل های دانشجویی و کانون های فرهنگی در سالن امام جواد ( ع ) ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد و در ابتدای این مراسم معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ضمن خیرمقدم و ابراز خرسندی از انعقادتفاهم نامه همکاری، بیان داشت: امیدوارم امضای این تفاهمنامه بتواند دستاوردهای فرهنگی خوبی برای دو حوزه به ارمغان آورد تا بتوانیم در سایه آن در راستای توسعه فعالیتهای فرهنگی در دانشگاهها در بعد ملی و بینالملل، گامهای مؤثری برداریم.
دکتر علی خالقیان گفت: با امضا این تفاهم نامه و برگزاری جلسات آتی، پس از بررسی مسائل و موانع پیشرو، شرایط را برای استفاده بهتر و بیشتر با هدف ارتقاء بهداشت و سلامت شهروندان، تسهیل خواهیم نمود.
در ادامه این نشست معاون بهداشتی دانشگاه پیرامون زمینه های همکاری مشترک در قالب این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: بر مبنای تفاهمنامه همکاری میان دو معاونت مقرر شده است، همکاری در اجرای برنامههای مشترک در زمینه توانمندسازی کارکنان و دانشجویان با بهرهگیری از ظرفیت همتایاران و سفیران سلامت دانشجویی بهمنظور خودمراقبتی برای تامین، حفظ و ارتقای سلامت و ترویج سبک زندگی سالم، ایجاد محیط کار حامی سلامت از طریق اجرای برنامهها و خط مشیهای ارتقای سلامت در محل کار صورت پذیرد.
دکتر سید سعید کسائیان تقویت زمینه همکاری جهادگران و داوطلبان از جمله همتایاران و سفیران سلامت دانشجو در اجرای برنامههای آموزش و ارتقای سلامت در سطح دانشگاه و جامعه، ساماندهی مشارکتهای اجتماعی و گسترش فرهنگ داوطلبی، ایثار و جهادگری و زمینهسازی بهمنظور خدمت سلامتمحور بهویژه محرومان و اقشار آسیبپذیر، ارائه سرویسهای پزشکی در قالب خدمات دوراپزشکی به مناطق محروم و همسو کردن و همافزایی ظرفیت نهادهای اجرایی کشور بهمنظور افزایش بازدهی فعالیتهای جهادی و ساماندهی اطلاعات خدمات سلامتمحور را از دیگر اهداف انعقا این تفاهم نامه دانست.
در خاتمه امضاء معاونان بهداشت و فرهنگی و دانشجویی بر این تفاهم نامه، مهر تاییدی بر همکاری و هم افزایی میان این دو حوزه در راستای نیل به اهداف سلامت محور بود.