پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به مناسبت روز ملی گفتار درمانی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در پیامی روز گفتاردرمانی را به جامعه گفتاردرمانی دانشگاه تبریک گفت.
متن پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به شرح زیر است:
با فرارسیدن اول اردیبهشت ماه، مناسبت سالروز ملی "گفتاردرمانی" و اهمیت نقش ابتدایی ترین ابزار این دوران، یعنی "گفتار" و "زبان" در زندگی روزمره و پیشرفت جوامع، یادآوری میشود. مناسبتی که با تکیه بر سالروز بزرگداشت "سعدی" استاد سخن نامگذاری شده است تا یک بار دیگر، تاثیر ارزشمند ترکیب "علم و هنر" را در زندگی بشر مورد تاکید قرار بدهد.
سخن و زبان وجه تمایز انسان با سایر مخلوقات است، چه نیکوست حمد خداوند منان، لبخند رضایت و شیرینی کام والدین کودکانی که به لطف مهربانی، گشادره روئی، تخصص، مهارت و دقت گفتاردرمانان شاهد تکلم و شیوایی بیان فرزندان خود می گردند و کودکان ورودی تازه به عالم را تجربه می کنند .گفتار درمانی یا آسیب شناسی گفتار و زبان رشته ای از علوم توانبخشی است که به بررسی ماهیت انواع اختلالات گفتار و زبان و نیز روشهای تشخیص و درمان این اختلالات می پردازد.
اینجانب اول اردیبهشت، روز گفتاردرمانی را به اعضای محترم هیئت علمی، متخصصان، اساتید، دانشجویان و کارکنان خدوم و پرتلاش گفتاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان که کام بیماران را به لذت گفتار شیرین میشود تبریک و تهنیت میگویم و برای همه همکاران سختکوش، فهیم و دلسوز در دانش گفتاردرمانی آرزوی پیشرفت، پیروزی و بهروزی دارم.
امید است با اعتلای بیشتر توانبخشی در حوزه سلامت و نقشآفرینی بیشتر گفتاردرمانگران به عنوان یکی از تخصصهای توانبخشی در نظام سلامت؛ شاهد رشد روزافزون و اقدامات مؤثر در این حوزه باشیم.
رئیس دانشگاه