پیام رئیس دانشگاه به مناسبت فرارسیدن سالروز جهانی بهداشت محیط
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با ارسال پیامی، چهارم مهر ماه (۲۶ سپتامبر) روز جهانی بهداشت محیط را به تمامی اعضای هیأت علمی، دانشجویان عزیز و تمامی همکاران گرامی و پرتلاش واحد بهداشت محیط دانشگاه تبریک گفت.
در این پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
توسعه پایدار در میان ملل مختلف با توجه به شرایط خاص اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آنها معنا می یابد ولی محور هر توسعه پایداری انسان سالم است.
حفظ دستاوردهای نظام سلامت کشور و حفظ و ارتقاء سطح سلامت آحاد جامعه، حرکت در مسیری است که تحقق اهداف توسعه پایدار بر مبنای انسان سا لم را در پی دارد.
رشد روز افزون پدیده شهرنشینی و پیشرفت صنعت و تکنولوژی و افزایش آلاینده ها خطرات بسیاری را متوجه انسان می نماید، لذا ارائه فعالیت ها و خدمات بهداشت محیط جهت پیشگیری از بیماریها و حفظ و ارتقاء سطح سلامت جامعه ضرورتی انکار ناپذیر است.
4 مهر ( 26 سپتامبر) روز جهانی بهداشت محیط نقطه عطفی در برنامه های بهداشت محیط محسوب می شود و می تواند تلاشی دیگر برای آماده سازی عمومی و جلب همکاریهای بین بخشی و حمایت مسئولان باشد.
همچنین فرارسیدن روز جهانی بهداشت محیط فرصتی مناسب برای تقدیر از زحمات همکاران، بازنگری فعالیت های انجام شده و برنامه ریزی برای آینده را فراهم می آورد.
اینجانب ضمن تبریک این روز به تمامی همکارانی که این عرصه را برای خدمت به مردم عزیز کشورمان برگزیده اند، از درگاه خداوند متعال سعادت، بهروزی و موفقیت همه عزیزان، همکاران و خدمت گزاران جامعه بهداشت محیط را خواستارم.
رئیس دانشگاه