به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در پیامی فرارسیدن 16 اسفند ماه روز ملی کارشناسان و متخصصان تغذیه را به اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان تغذیه این دانشگاه تبریک گفت.
متن این پیام به شرح زیر است:
دومین چهارشنبه ماه مارس به عنوان «روز جهانی رژیم درمانگر» و از سال جاری 16 اسفند ماه به عنوان روز ملی کارشناسان و متخصصان تغذیه در تقویم ملی سلامت کشور عزیزمان برای تاکید بر نقش ضروری کارشناسان و متخصصان تغذیه در کمک به مردم برای رسیدن به زندگی سالم ثبت شده است. وظیفه هر کارشناس تغذیه مشاوره فرد یا جامعه است برای اینکه کمک کند تا فرد سالم سلامتش را حفظ و فرد بیمار از طریق تغییر شیوه زندگی خود از پیشرفت بیماری جلوگیری کند.
خدمات ارزشمند تغذیه دانان، یک زنجیره کلیدی در بخش مشاوره، پیشگیری و درمان بیماری ها است. از آن جایی که جایگاه جهانی تغذیه و تاثیر آن در سلامت و زندگی سالم تر در طول چند دهه اخیر برجسته تر شده است، رژیم درمانگر با تکیه بر دانش، مهارت و تخصص خود راهکارهای علمی برای سالم زیستن را استخراج کرده و دانش تغذیه را به شکل عملی به مخاطب عام ارائه می دهد.
اینجانب این روز را به همه دانشجویان، اساتید و همکاران پرتلاش حوزه تغذیه و رژیم درمانی تبریک گفته و سلامتی و توفیق روزافزون را برای این عزیزان از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.
دکتر کامران قدس
رئیس دانشگاه