پیام تبریک رئیس دانشگاه به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای

پیام تبریک رئیس دانشگاه به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در پیامی روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای را به تلاشگران این عرصه تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هشتم اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای نامگذاری شده است، در جهان امروز، نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه هر سازمانی است و بهداشت حرفه‌ای رشته‌ای است که برای حفظ و تأمین سلامت کارکنان تلاش می‌کند و همین امر نشان‌دهنده اهمیت بالای این رشته است.

مسلماً تأمین و حفظ سلامت شاغلین کشور و پیشگیری از بیماری ها و حوادث ناشی از کار در سالی که مقام معظم رهبری آن را "سال مهار تورم و رشد تولید " نام گذاری نموده اند، رسالت بسیار مهم و ارزشمندی است که نقش کلیدی در توسعه پایدار کشور عزیزمان دارد.

بی‌شک بدون حضور کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و آموزش‌ها و نظارت‌های آنان، سلامت کارکنان و کارگران به خطر افتاده و همین امر می‌تواند ضررهای جبران‌ناپذیری به چرخه تولید کشور وارد کند.

روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای در واقع یک هدف گذاری سالیانه بین‌المللی برای نهادینه کردن کار سالم و ایمن در سرتاسر جهان است بر همین اساس سازمان بین المللی کار شعار امسال را "محیط کار ایمن و بهداشتی، حق اساسی نیروی کار " اعلام نموده است که این امر پاسداشت بخش مهمی از استراتژی های جهانی سازمان بین‌المللی کار برای ارتقای ایمنی و سلامت شغلی در همه محیط‌های کاری است و  باعث اعتلای آگاهی‌های مردم و همچنین افزایش امنیت و سلامت در محیط کار می‌شود.

اینجانب فرارسیدن این روز را به تمام تلاشگران این عرصه به ویژه تمامی همکاران، اساتید و دانشجویان رشته مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار صمیمانه تبریک و تهنیت عرض میکنم و برای آنان از درگاه خداوند متعال سعادت، بهروزی و موفقیت مسئلت می‌نمایم و امیدوارم که شاهد ارتقاء روزافزون جایگاه این رشته باشیم.

دکتر کامران قدس

رئیس دانشگاه

  • کد خبر : 43641
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *