سرپرست معاونت درمان دانشگاه از همراهی مراکز درمانی دانشگاه در پویش ملی سلامت خبر داد
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه از همراهی همراهی مجدانه مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه در پویش ملی غربالگری پرفشاری خون و دیابت خبر داد.
دکتر احسان حسین زاده بیان کرد: همزمان با فرارسیدن روز جهانی دیابت و شروع هفته ملی دیابت در آبان ماه سال جاری، کلیه مراکز درمانی با برگزاری برنامه های متفاوت شامل برگزاری سمینارها (قند و پند برای بزرگسالان و سمینار قند داغ برای کودکان و جشنواره ها ی غذایی، معرفی دستگاه های گلوکومتر با دعوت از شرکت های تجهیزات پزشکی، برنامه های آموزشی برای افزایش آگاهی عمومی کلیه بیماران، همراهان بیمار و کارکنان، نصب پلاکارد و توزیع پمفلت به مراجعه کنندگان، برگزاری مسابقات و..، سعی در افزایش آگاهی جامعه داشتند.
وی افزود: با شروع پویش ملی غربالگری دیابت و پرفشاری خون از بیستم آبان تا پانزدهم دی ۱۴۰۲ و ابلاغ نامه های معاونت درمان وزارت بهداشت مبنی بر ضرورت مشارکت کلینیک ها و مراکز درمانی دربرنامه غربالگری، تمامی مراکز در مانی دانشگاه با ایجاد میز خدمت و با استفاده از پتانسیل و ظرفیت های موجود و با استفاده از لوازم و تجهیزات پزشکی، همدوش با سایر مراکز در شناسایی بیماران دیابتی و پرفشاری خون همنوا شدند.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه با اشاره به اینکه مراکز درمانی با هماهنگی، لیست بیماران غربالگری شده را جهت ثبت در سامانه سیب به شبکه های بهداشت و درمان و مراکز بهداشتی مربوطه تحویل می دهند، گفت: از ابتدای غربالگری تاکنون تعداد کل بیماران غربالگری فشار خون و دیابت 2059 نفر بوده است که از این تعداد 341 نفر تعداد بیماران دیابتی می باشد.
دکتر حسین زاده اظهار نمود: مراکز دیابت و پرفشاری خون در کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه با داشتن کادر پرستاری و متخصصان داخلی و غدد بزرگسالان و کودکان، قلب، چشم، کلیه و... بطور مستمر به ویزیت، آموزش و پیگیری درمان بیماران می پردازند.
وی از تمامی روسای بیمارستان ها و کادر پرستاری و پزشکی که در این پویش شرکت نمودند و در جهت ارتقای سلامت مردم تلاش کردند، قدر دانی نمود.