ارزیابی اعتباربخشی آموزشی بیمارستان ولایت انجام شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، ارزیابی اعتباربخشی آموزشی بیمارستان ولایت توسط تیم ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روزهای شنبه و یکشنبه چهارم الی پنجم شهریور ماه سال جاری انجام شد.
صبح روز شنبه نشست افتتاحیه با حضور دکتر قدس رئیس دانشگاه، اعضای هیات رییسه دانشگاه و سرپرست بیمارستان ولایت، معاون آموزشی این بیمارستان و جمعی از مدیران معاونت آموزشی دانشگاه در سالن جلسات حوزه ریاست ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برگزار شد.
در ابتدای این نشست سرپرست بیمارستان ولایت دامغان با ارائه گزارشی، بیان کرد: این بیمارستان در امر آموزش همواره مشارکت داشته و اهتمام شایانی برای آموزش پزشکی دوره عمومی در بیمارستان ولایت وجود داشته است و در دهه ۷۰، اولین دوره پرورش دانشجویان دوره پزشکی عمومی در این بیمارستان حضور یافتند و در نهایت در سال 1390 بازنگری مبسوطی پیرامون انعقاد تفاهم نامه ها، اخذ دانشجو از دانشگاه ها و دانشکده های تحت پوشش در این شهرستان انجام شد.
دکتر فائزه زارع زاده افزود: در این اعتبار بخشی میزان انطباق شاخص های آموزشی بیمارستان ولایت با استانداردهای ملی بررسی خواهد شد و تیم اعزامی از وزارت بهداشت در بازدید از بخش های مختلف این بیمارستان به بررسی نقاط قوت و ضعف این مراکز می پردازندکه فرصت بسیار مطلوبی برای این بیمارستان است تا بتوانیم نقاط قوت و ضعف را شناسایی در راستای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت گام برداریم.
وی پرورش پزشکان جامع نگر و مسلط به مهارت های بالینی را اولویت اصلی بیمارستان ولایت دانست و گفت: اهتمام تمام اساتید بیمارستان بر تحقق این امر مهم است.
در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن خیرمقدم به ارزیابی وزارت بهداشت، بیان نمود: با تمام وجود به برنامه اعتبار بخشی اعتقاد دارم و برنامه های ارزیابی را یکی از مهم ترین برنامه های وزارت بهداشت می دانم و امیدوارم برنامه های ارزیابی در حوزه های مختلف به ویژه حوزه آموزشی کمک شایانی در ارتقای کیفی دانشگاه ما داشته باشد.
دکتر کامران قدس ادامه داد: در نظامهای آموزشی که سلامتمحور هستند، خروجی و نتیجه کار مهم است. دانشگاه های علوم پزشکی به پرورش نسلی می پردازند که در آینده سکان دار خدمت رسانی درراستای حفظ و ارتقای سطح سلامت مردم هستند و جامعه ای که سالم باشد، فرصت پیشرفت و ارتقا در حوزه های مختلف را خواهد شد.
اعضای گروه اعتباربخشی آموزشی بیمارستان ولایت دامغان اعزامی از وزارت بهداشت با حضور در بیمارستان ولایت، از این بیمارستان بازدید و در نشست های هم اندیشی با اعضای هیات علمی دانشگاه به بحث و تبادل نظر پرداختند و در روز یکشنبه در آئین اختتامیه این ارزیابی در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه، در گزارشی به بیان نقطه نظرات و مسائل مربوطه پرداختند و از زحمات تمامی کارکنان و دست اندرکاران مربوطه تشکر و قدردانی نمودند.