آئین افتتاحیه ارزیابی اعتباربخشی موسسه ای دانشگاه برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ صبح امروز شنبه دهم تیر ماه 1402 آئین افتتاحیه ارزیابی اعتباربخشی موسسه ای دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در سالن امام جواد(ع) ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.
در این آئین دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه، دکتر فریبا جوکار ناظر دبیرخانه اعتباربخشی، دکتر مهشید نقاش پور مسئول تیم ارزیابان اعتباربخشی، اعضای تیم ارزیابان اعتباربخشی، معاونان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان حضور داشتند، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن تبریک اعیاد و خیرمقدم به اعضای تیم ارزیابی اعتباربخشی موسسه ای؛ به بیان پیشینه، رسالت و چشم انداز این دانشگاه پرداخت.
در ادامه معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با ارائه گزارشی، بیان نمود: در حال حاضر در این دانشگاه 50 رشته تحصیلی در هشت مقطع تحصیلی در دانشکده های پزشکی، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی، توانبخشی، بهداشت، تغذیه و علوم غذایی و دندانپزشکی دانشجو می پذیرد.
دکتر رزیتا هدایتی به بیان گروه ها و بخش های آموزشی هر دانشکده پرداخت و گفت: تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته و در حال حاضر 243 عضو هیات علمی در حال ارائه دروس به 3271 دانشجو می باشند.
وی ادامه داد: این دانشگاه دارای 53 گروه آموزشی، 50 رشته تحصیلی، 8 مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده و یک آزمایشگاه جامع تحقیقات است و 10 درصد از دانشجویان کل دانشگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و همچنین دانشجویان بین الملل 10 درصد از کل دانشجویان دانشگاه را شامل می شوند.
در ادامه معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه به بیان اقدامات انجام شده در راستای اعتباربخشی موسسه ای در دانشگاه پرداخت و در ادامه بیان داشت: پس از ابلاغ برنامه اعتباربخشی موسسه ای از وزارت بهداشت، کمیته اعتباربخشی موسسه ای دانشگاه در تیر ماه 1401 تشکیل و اعضای این کمیته تعیین شدند.
دکتر داریوش پهلوان گفت: 7 جلسه رسمی در کمیته اعتباربخشی موسسه ای دانشگاه با حضور ریاست دانشگاه برگزار و اطلاع رسانی در خصوص آغاز فرآیند اعتباربخشی موسسه ای دانشگاه صورت گرفت.
دبیر کمیته اعتباربخشی دانشگاه تصریح کرد: در حوزه های مرتبط با برنامه اعتبار بخشی موسسه ای رابط تعیین و جلسات توجیهی در این خصوص برگزار شد . 15 جلسه در معاونت آموزشی، 10 جلسه در معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی، 6 جلسه در معاونت تحقیقات و فناوری، 6 جلسه در معاونت دانشجویی و فرهنگی و 10 جلسه در حوزه ریاست دانشگاه درراستای جلسات اعتباربخشی در حوزه های اعتباربخشی موسسه ای دانشگاه برگزار شد.
وی افزود: مستندات اعتباربخشی پس از بررسی مستندات آماده شده با حضور دبیر برنامه و اعضاء کمیته در سامانه و جمع آوری مستندات بارگزاری شد که جای قدردانی فراوان از دست اندرکاران برنامه اعتباربخشی موسسه ای دانشگاه و همچنین سپاس ویژه از حضور ارزیابان محترم در این دانشگاه دارد و امیدواریم بتوانیم در این ارزیابی علاوه بر کشف نقاط ضعف و قوت، در راستای ارتقای بیش از پیش این حوزه گام برداریم.
همچنین مسئول دبیرخانه اعتباربخشی دانشگاه در گزارشی با عنوان طرح نوآوارنه در حیطه ارزیابی، ارزشیابی و اعتبار بخشی دبیرخانه جامع اعتبار بخشی های دانشگاه به بیان ضرورت شکل گیری دبیرخانه جامع اعتبار بخشی، نمودار ساختار دبیرخانه جامع اعتبار بخشی های دانشگاه، معرفی اعضای دبیرخانه اعتباربخشی دانشگاه، وظایف دبیرخانه اعتباربخشی دانشگاه و دستاوردهای دبیرخانه اعتبار بخشی دانشگاه پرداخت.
دکتر بهروز کارگری گفت: انتخاب دبیرخانه اعتبار بخشی های دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به عنوان الگوی برتر یکی از دستاوردهای مهم دبیرخانه اعتبار بخشی دانشگاه است که حاصل حمایت و توجه ریاست دانشگاه به این امر مهم، همراهی و زحمات معاونان، مدیران مربوطه و اعضای این کمیته در برگزاری جلسات ماهیانه دبیرخانه اعتبار بخشی دانشگاه با محوریت اعتبار بخشی موسسه ای، اعتبار بخشی موسسه ای در معاونت ها و دانشکده ها و برگزاری کارگاه های آموزشی اعتبار بخشی موسسه ای می باشد.
در پایان مسئول تیم ارزیابان اعتباربخشی ضمن ابراز خرسندی و خوشندی از حضور در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و معرفی اعضای تیم ارزیابی اعتباربخشی موسسه ای، بیان کرد: ارزیابی بیرونی، فرایندی برای بررسی کیفیت یک موسسه درراستای تحقق استانداردهای ملی موسسه ای است.
دکتر مهشید نقاش پور ادامه داد: بازدیدهایی که در این ارزیابی انجام می شود درراستای بررسی اعتبار مستندات بارگزاری شده در سامانه و در صورت نیاز کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص است.