دیدار رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان
.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ عصر روز یکشنبه یازدهم خرداد ماه سال جاری دکتر تبریزی رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت به اتفاق دکتر فرخی معاون این مرکز با دکتر دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان دیدار و گفتوگو کرد.
دکتر دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن خیرمقدم به رئیس و معاون مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، بیان داشت: پس از بروز و شیوع بیماری کرونا، استانداری و سایر سازمان های استان همکاری های بسیار مناسبی با دست اندرکاران حوزه سلامت داشتند و در اجرای هر چه بهتر دستورالعمل های ابلاغی از طرف ستاد ملی کرونا بسیار تأثیرگذار بودند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: بیماری کرونا ویروس باعث ایجاد تحول در نظام سلامت، آموزش و پژوهش شده است و ما در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان این تهدید را به منزله یک فرصت دانسته و از آن نهایت استفاده را کردیم.
دکتر دانائی با اشاره به اجرای برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت" در سمنان، بیان داشت: این برنامه ملی در پیشگیری بیماری ها به ویژه بیماری کرونا ویروس بسیار تاثیر گذار و موثر بود.
وی افزود: برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت" برای گسترش مشارکت آگاهانه مردم در عرصه تأمین، حفظ و ارتقای سلامت خود، خانواده و جامعه است. آموزش و توانمندسازی سفیران سلامت خانواده و رابطان سلامت توسط تیم سلامت در مراکز ارائه خدمات سلامت صورت می گیرد.
دکتر دانائی رئیس دانشگاه گفت: امیدوارم با گسترش کشوری برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت" و اجرای این برنامه در تمامی روستاها، شهرها و استان های کشور با آموزش افراد خانواده، پایگاه سلامت را به خانه ها برده و در جهت پیشگیری از ابتلای افراد به بیماری های واگیر و غیروگیر موفق باشیم.
دکتر تبریزی رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن قدردانی ویژه از مدافعان سلامت درجهت خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا ویروس، بیان نمود: در مبارزه با بیماری کرونا ویروس بیش از پیش پیوند و تعامل حوزه بهداشت و درمان برقرار شد و کارکنان خدوم این دو حوزه دوشادوش هم در راستای مدیریت و کنترل این بیماری گام برداشتند.
رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در بازدیدهای بنده از مراکز بهداشتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شاهد بودیم که عزیزانمان در این مراکز چگونه با از خودگذشتگی و ایثار در حال خدمت رسانی هستند.
دکتر تبریزی با اشاره به عملکرد مطلوب دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در اجرای برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت"، تصریح نمود: گسترش ملی و کشوری این برنامه، در اجرای صحیح و بهتر برنامه های بهداشتی بسیار یاری دهنده و مفید خواهد بود.
وی با بیان این که مهمترین اقدام در اجرای هر چه بهتر این برنامه، آگاهی کامل از این برنامه و ارزیابی مناسب مراکز ارائه خدمات است؛ بر اجرای این برنامه مهم و اجرای با اشتیاق و علاقه همکاران برای دستیابی به نتایج بهتر تاکید نمود.
لازم به ذکر است: در این دیدار دکتر جندقی معاون بهداشتی، دکتر گوهری معاون درمان و دکتر فریور مدیر شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان حضور داشتند.
گفتنی است: دکتر تبریزی رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت به اتفاق دکتر فرخی معاون این مرکز، دکتر جندقی معاون بهداشتی و دکتر فریور مدیر شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه از مرکز خدمات جامع سلامت مهر(مرکز 16 ساعته)، مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی شهید مطلبی، مرکز خدمات جامع سلامت روستایی خیرآباد، مرکز خدمات جامع سلامت مهمانشهر و آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونا ویروس بازدید و نحوه ارائه خدمات را بررسی نمودند.