کارگاه آموزشی و جلسه هماهنگی اجرای برنامه ملی خود مراقبتی اجتماعی در شبکه بهداشت و درمان دامغان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، کارگاه آموزشی و جلسه هماهنگی اجرای برنامه ملی خودمراقبتی اجتماعی، به همت فاطمه صرفی کارشناس ارشد آموزش بهداشت با حضور نمایندگان، رؤسا، اعضای شوراهای اسلامی و دهیاری های بخش مرکزی و بخش امیرآباد شهرستان دامغان در سالن اجتماعات این شبکه برگزار شد.
ابتدا فاطمه صرفی ضمن بیان اهداف و روند اجرای برنامه ملی خودمراقبتی اجتماعی، بر نقش شهرداری ها و شوراها و دهیاری ها در سالم بودن محیط شهر و روستا، جلب مشارکت مردم برای کنترل عوامل تعیین کننده برای ارتقای سلامت، توجه به مقوله سلامت برای اجرای همه برنامه ها و ارتقای فرهنگ سلامت و توانمند سازی خانواده ها و جامعه برای رعایت سبک زندگی سالم اسلامی ایرانی تاکید نمود.
سپس صادق شاملو کارشناس ارشد روان شناسی بالینی واحد سلامت روان شبکه بهداشت و درمان دامغان، در مورد سلامت روان سخنرانی کرد و به سوالات حاضران در جلسه پاسخ داد و در ادامه تقدیر از شوراهای اسلامی حامی سلامت با حضور دکتر ابراهیمیان معاون درمان شبکه بهداشت و درمان دامغان انجام شد.
در انتهای برنامه حاضران در جلسه برخی از مسائل منطقه تحت پوشش خود را بیان و پیشنهاداتی در این خصوص ارائه نمودند و 24 بسته آموزشی شامل یک عدد پمفلت تب مالت بیماری هزار چهره، دو برگ جدول گانت وظایف ادارات و سازمانها در زمینه کنترل سالک، پمفلت آنچه که باید در مورد بیماری سالک بدانیم، پمفلت برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع، پمفلت بیماری هاری و راه های پیشگیری از آن، پمفلت پیشگیری و مبارزه با بیماری سالک وکارت سبز نمایه توده بدنی BMI در بین حاضران در کارگاه آموزشی توزیع شد.