چهارمین مجمع سلامت شهرستان سرخه برگزار شد

چهارمین مجمع سلامت شهرستان سرخه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ روز دوشنبه بیست و یکم اسفند ماه سال 1402 چهارمین مجمع سلامت شهرستان سرخه با حضور دکتر کسائیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین اشرف امام جمعه، کرمانی فرماندار، عالی شاهی معاون مدیر عامل آب و فاضلاب، باقریان معاون امور شعب بانک سینا، دکتر یدالهی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرخه و جمعی از مسئولان و روسای اداره ها و دستگاه های اجرایی مختلف شهرستان سرخه  در فرهنگسرای باران این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم که رئیس خانه مشارکت، سفیران سلامت دانش آموزی، کانون ها، سازمان های مردم نهاد، مدارس و واحد های صنعتی حامی سلامت و نیکوکاران حوزه سلامت نیز حضور داشتند؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرخه ضمن عرض خیر مقدم و بیان اهداف مجمع سلامت، گفت: سلامت حقی است همگانی که احقاق آن نیازمند پاسخگویی تمامی دستگاه ها، نهادهای دولتی و خصوصی و نیز مسئولیت پذیری تمامی اقشار جامعه در قبال سلامت خود، خانواده و اجتماع می باشد.

دکتر سهراب یدالهی ادامه داد: به استناد بند 11 سیاست های کلی نظام سلامت، ابلاغی توسط مقام معظم رهبری، و آیین نامه اجرایی ماده 7 قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور مبنی بر برگزاری سالانه مجمع ملی سلامت و هماهنگی و نظارت بر تشکیل مجمع های سلامت استان، شهرستان، محله و روستا و نیز تاکید رئیس جمهور محترم مبنی بر " برگزاری و نهادینه سازی مجامع سلامت در دو سطح استان و شهرستان " اکنون مفتخریم که با لطف و عنایت ویژه خداوند قادر متعال و با همت و تلاش فرمانداری و شبکه بهداشت و درمان شهرستان و حمایت مادی و معنوی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و حضور پر شور ادارات، سازمانها و نهادهای دولتی و غیر دولتی شهرستان، چهارمین مجمع سلامت شهرستان سرخه با شعار "آب ، نان، زندگی" برگزار نماییم.

در ادامه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با عنایت به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت خانواده و جوانی جمعیت، به بیان آمار کشوری و استانی از مصرف آب پرداخت و بر اهمیت و گنجاندن نان فیبر دار در سبد غذایی آحاد جامعه و همکاری اداره ها و فرمانداری در این امر مهم در شهرستان سرخه تاکید نمود.

همچنین فرماندار سرخه و رئیس مجمع سلامت این شهرستان با تشکر از همه دست اندرکاران برگزاری چهارمین مجمع سلامت شهرستان سرخه، ضمن اشاره به اتخاذ سیاست های افزایش جمعیت، درخصوص نقش خیرین سلامت از دیدگاه اسلام مطالبی را بیان کرد و جلب حمایت سازمان های مردم نهاد و مشارکت های مردمی را از اصول اساسی در مسیر اجرای برنامه های ارتقاء سطح سلامت، توسعه کشور و شهرستان دانست.

عالی شاهی معاون مدیر عامل آب و فاضلاب استان سمنان نیز ضمن ارائه آمار کشوری و شهرستانی درخصوص اهمیت آب و نحوی مصرف و اهمیت مصرفی را بیان نمود و حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی اشرف با تاکید بر اینکه حضور کودکان اثر معنوی بسیار زیادی در زندگی دارد، گفت: در حدیثی پیامبر اسلام (ص) فرموده‌اند «به کثرت امت خود به امت دیگر مباهات می‌کنم»؛ فرزندان زیاد سبب خشنودی رسول گرامی اسلام است و سبب تقویت و افزایش جمعیت مؤمنان و شیعیان مسلمان می‌شود و این قطعاً مورد رضایت خداوند است.

گفتنی است: قرائت سوگندنامه سفیران دانش آموزی توسط یکی از دانش آموزان، اجرای نمایش گروه قران خوانی، آوازخوانی به زبان سرخه، اجرای گروه باستانی کار، مسابقه خاطر نویسی و نقاشی، برپایی غرفه های آب بهداشت محیط روانشناس، کارشناس تغذیه، مراقب سلامت با حضور کارشناسان فنی ستادی، کنترل فشارخون و توزیع پمفلت های آموزشی و تجلیل از نیکوکاران حوزه سلامت، داوطلبان سلامت، موسسات خیریه، حمایتی، اداره ها و دستگاه های اجرایی این شهرستان که در حوزه سلامت فعالیت های چشمگیری داشتند، با اهداء لوح سپاس، هدایا و تندیس چهارمین مجمع سلامت شهرستان؛ از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

  • کد خبر : 50210
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی
کارن یحیایی
خبرنگار

کارن یحیایی

تصاویر