پیگیری مسائل حوزه سلامت در جلسه سرپرست دانشگاه و نماینده مرم شریف سمنان ، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، صبح روز پنجشنبه داوزدهم تیر ماه سال جاری در نشستی صمیمی و سازنده، دکتر عباس گلرو نماینده مردم شریف شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با دکتر علی رشیدیپور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.
در این نشست که با هدف بررسی آخرین وضعیت حوزه سلامت، طرحهای در دست اجرا و نیازهای شهرستانهای تحت پوشش دانشگاه برگزار شد، مهندس خراسانیان رئیس دفتر نماینده مجلس ، دکتر احسان حسین زاده سرپرست معاونت درمان دانشگاه ، دکتر پیمان رئیس عبداللهی مشاور، دستیار ویژه و مدیر اجرایی حوزه ریاست ، رحیمیان مدیر مالی و تنی چند از دیگر مدیران دانشگاه نیز حضور داشتند.
در این نشست، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با ارائه گزارشی از وضعیت موجود در حوزه بهداشت و درمان استان سمنان، به تشریح خدمات ارائه شده در مراکز درمانی، پروژههای توسعهای و چالشهای پیشرو پرداخت.
دکتر علی رشیدیپور بر ضرورت حمایت همهجانبه مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از حوزه سلامت بهویژه در زمینه تأمین اعتبارات، تجهیزات و نیروی انسانی تأکید کرد.
وی با اشاره به رسالت دانشگاه در خدمترسانی بیوقفه به مردم شریف استان، اظهار داشت: حوزه سلامت از مهمترین نیازهای جامعه است و هرگونه ارتقاء در این حوزه، نیازمند همراهی و تعامل نزدیک با نهادهای قانونگذار و اجرایی است.
در ادامه این نشست، نماینده مردم شریف شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاشها و زحمات مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، بر ضرورت تامین منابع و خدمات درمانی در شهرستانهای تحت پوشش تأکید کرد.
وی با اعلام آمادگی کامل برای پیگیری مطالبات حوزه سلامت در سطح ملی و همکاری با وزارت بهداشت و سایر نهادهای مرتبط، افزود: وظیفه ما به عنوان نماینده مردم، فراهم ساختن بستر لازم برای ارتقای شاخصهای سلامت و پاسخگویی به مطالبات بهحق شهروندان در این زمینه است.
در این جلسه مواردی چون تکمیل، تجهیز و فضاسازی پروژه توسعه مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امیرالمؤمنین(ع)، راه اندازی دستگاه رادیوتراپی، نصب دستگاه جدید آنژیوگرافی، افزایش خدمت دولتی در مرکز MRI در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان، بهره برداری از پد جدید بالگرد اورژانس هوایی دانشگاه، طرح های دانشگاه برای افزایش خدمات و بهره وری در بیمارستان ١٥ خرداد مهدیشهر و درمانگاه شبانه روزی سرخه درراستای ارتقای کمی و کیفی خدمات سلامت محور به مردم شریف استان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.