معاینه سلامت بانوان در بیمارستان کوثر سمنان انجام شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان معاینه سلامت بانوان در روز شنبه بیست و نهم مهر ماه سال جاری در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر انجام شد.
با هماهنگی فهیمی سوپروایزر آموزش کارکنان با بنیاد نیکوکاران راه آسمان، معاینه سلامت بانوان در این مرکز انجام شد و اعتمادی کارشناس مامایی با اشاره به اینکه سرطان پستان شایعترین نوع سرطان در بین بانوان و دومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان میباشد، گفت: تشخیص به موقع آن تا حد زیادی میتواند در روند درمان کمک کننده باشد و انجام غربالگریهای سرطان پستان میتواند باعث تشخیص زودرس و کاهش مرگهای ناشی از سرطان پستان در بانوان شود.
وی افزود: هر کسی میتواند برای کاهش خطر سرطان و دیگر بیماریهای مزمن، تغییراتی را در شیوه زندگی خود ایجاد کند. افراد در معرض خطر باید به خاطر داشته باشند که ترکیبی از عوامل از جمله عوامل ژنتیکی، محیطی و شیوه زندگی برای ایجاد سرطان موثر هستند
این کارشناس مامایی گفت: بعضی از این عوامل میتوانند اصلاح شوند و بعضی دیگر خارج از اراده افراد هستند. بنابراین میتوان با انجام معاینات مستمر قدمهایی را برای کاهش خطر بیماری برداشت