مراسم گرامیداشت روز جهانی ماما در مرکز بهداشت شهرستان سمنان برگزار شد

مراسم گرامیداشت روز جهانی ماما در مرکز بهداشت شهرستان سمنان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، به مناسبت روز جهانی ماما، مراسم گرامیداشت روز ماما در روز پنج شنبه 14 اردیبهشت ماه سال جاری با حضور دکتر کسائیان معاون بهداشتی دانشگاه، دکتر اقوامی سرپرست مدیریت سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی، دکتر معانی رئیس مرکز بهداشت شهرستان سمنان و جمعی از مراقبان سلامت، ماماهای مراکز سلامت شهری و روستایی و کارشناسان مامایی شاغل در واحدهای ستادی شهرستان سمنان در سالن سلامت مرکز بهداشت سمنان برگزار شد.

در این مراسم دکتر معانی رئیس مرکز بهداشت شهرستان سمنان ضمن عرض تبریک به مناسبت روز جهانی ماما و خیر مقدم به معاون بهداشتی دانشگاه و سایر حاضران در جلسه، ماماها را اصلی ترین حلقه سلامت خانواده و جامعه  دانست که با ارتباط سازنده ومناسب با مادران باردار و تامین سلامت آن ها در ساختن جامعه سالم نقش اساسی دارند. 

معاون بهداشتی دانشگاه نیز با اشاره به جایگاه مقدس مامایی در نظام سلامت کشور، این روز را به ماماها تبریک گفت و تاکید کرد: با توجه به اهمیت نقش ماماها در تعیین سرنوشت خانواده ها، ایفای این نقش با انگیزه معنوی، علمی، ایثار و مهربانی با انجام مشاوره های صحیح و دقیق به خانواده ها به صورت کلان منجر به ارتقای سطح سلامت و بهداشت جامعه شده است.

برنامه هایی شامل پخش کلیپ از فعالیتهای ماماهای مراکز ،بیان تجربیات یک مادر باردار از  تاثیر شرکت در کلاسهای آمادگی زایمان در انتخاب زایمان طبیعی ،اجرای همنوازی توسط فرزند یکی از همکاران ماما ، خاطره گویی دونفر از همکاران شاغل و پیشکسوت  اجرا گردید  . در پایان مراسم   به رسم یادبود لوح تقدیر و هدایایی  به کلیه همکاران ماما اهدا گردید .  

  • کد خبر : 43912
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *