مراسم عطرافشانی و تجدید میثاق دانشگاهیان با شهدای گمنام در هفته دفاع مقدس
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و نکوداشت یاد و خاطره ایثارگری ها و جانفشانی های رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس، مراسم غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با حضورحجت الاسلام و المسلمین بیابانی سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی سمنان، جمعی از معاونان، مدیران و کارکنان ارکنان دانشگاه در پردیس آموزشی پژوهشی دانشگاه برگزار شد.
سرپرست نهاد رهبری در دانشگاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رشادت ها، دلاوری ها و از خودگذشتگی های شهدا، جانبازان، ایثارگران و ...از دفاع مقدس به عنوان نقطه زرینی در تاریخ ایران اسلامی نام برد.
حجت الاسلام والمسلمین محرم بیابانی گفت: پیروان و رهروان واقعی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در طول جنگ تحمیلی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به جهانیان ثابت کردند که از نثار جان و مال خود در راه حق، دفاع از اسلام و سرکوبی ظالمان و دشمنان اسلام ابایی نداشته و شجاعانه در این راه گام می گذارند و تا آخرین قطره خون بر سر آرمان های مقدس اسلام راستین می ایستند.
وی با بیان اینکه باید نسبت به شهدا معرفت و شناخت پیدا کرد تا در مسیر رشد و اطاعتپذیری قرار گرفت، گفت: شهدا فرمانبردار محض الهی بودند و فرامین خدا را با نظم و موشکافانه انجام میدادند اگر کسی بخواهد در این مسیر قرار گیرد ابتدا باید به آگاهی و شناخت دست یابد.
در این آئین معنوی حاضران با نثار شاخههای گل و قرائت فاتحه بر مزار مطهر شهدای دانشگاه، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند و با آرمانهای بلند انقلاب اسلامی، شهدای والامقام، امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری تجدید پیمان کردند.