مانور دور میزی مدیریت بحران با موضوع انبوه مصدومان با مسمومیت شیمیایی در بیمارستان ولایت برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، مانور دور میزی مدیریت بحران با حضور دکتر زارع زاده رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ولایت و فرمانده حادثه، دکتر قربانی معاون درمان و دبیر کمیته بحران و اعضای چارت فرماندهی حادثه در اتاق فرماندهی حادثه بیمارستان ولایت برگزار شد.
رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ولایت در حاشیه این مانور، گفت: مانور دورمیزی تمرینی برای شبیه سازی بحران، پیشنهاد و به چالش کشیدن برنامه های عملیاتی برای مقابله با آن و هدف از برگزاری این مانور آشنا سازی کارکنان و اعضای تیم مدیریت بحران با شرح وظایف محوله،تمرین و راهکارهای مناسب در کمترین زمان، تمرین و ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی، شناسایی نقاط قوت و توانایی پرسنل بیمارستان و اعضای چارت تیم مدیریت بحران بیمارستان در صورت مواجهه شدن با مشکلات و موانع موجود در برنامه بحران مرکز بود.
سپس دکتر فرین فاطمی عضو هیئت علمی دانشکده بهداشت دامغان به عنوان مدرس این مانور، با طرح سناریوی انفجار در یک کارخانه مواد شیمیایی در شهرک صنعتی دامغان و انتشار گازهای شیمیایی و همزمان اعزام مجروحین این حادثه به بیمارستان، به تبیین شرح وظایف اعضای چارت در بحران پرداخت و مشکلات تک تک واحدها بررسی و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
در ادامه تیم مدیریت نقطه نظرات خود را ارائه و شرح وظایف خود را مرور کردند و در پایان این مانور از زحمات ارزشمند دکتر فرین فاطمی در راستای حضور به عنوان مدرس در چندین دوره برگزاری برنامه آموزش مدیریت بحران، با اهدای لوح تقدیر و هدایا تقدیر به عمل آمد.
لینک کوتاه خبر :