ششمین جلسه گروه کاری پیشگیری از اختلالات روانی و رفتارهای پرخطر برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ ششمین جلسه گروه کاری پیشگیری از اختلالات روانی و رفتارهای پرخطر ذیل طرح تقسیم کارملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با محوریت برنامه پیشگیری از خودکشی به ریاست دکتر سید سعیدکسائیان معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان در سال جلسات امام جواد (ع) ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.
در ابتدا رئیس گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی گزارشی در خصوص مقایسه آماری خودکشی درده ماهه اول سال 1402 نسبت به 1401 در استان و همچنین بررسی روند ارائه خدمات توسط دستگاه های اجرایی عضو براساس دستورعمل 5 ساله کشوری پیشگیری از خودکشی ارائه داد.
محیا السادات میرمعصومی خواستار انجام اقدامات ویژه توسط هریک از دستگاه های اجرایی با توجه به شرح وظایف مورد انتظار و ارسال گزارش عملکرد به دبیرخانه گروه کاری پیشگیری از اختلالات روانی و رفتارهای پر خطر به صورت فصلی شدند.
در ادامه مصوبات صورتجلسه پنجمین گروه کاری پیشگفت مورد بررسی قرار گرفت و هر یک از دستگاه ها توضیحات مرتبط با برنامه های خود را ارائه نمودند و سپس نماینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارائه گزارش عملکرد سازمان خود در سال جاری پرداخت.
در پایان نیز دکتر سید سعیدکسائیان معاون بهداشتی دانشگاه ضمن جمع بندی مباحث مطرح شده در جلسه، به بیان نکاتی در خصوص ضرورت تشکیل منظم گروه کاری پیشگیری از اختلالات روانی و رفتارهای پر خطر( خودکشی، خشونت و ...)، لزوم اجرای برنامه کشوری پیشگیری از خودکشی با هدف کاهش و فوت ناشی از خودکشی در استان، تعامل و همکاری هر چه بیشتر بین بخشی و ضرورت طرح برخی از موضوعات مرتبط با گروه کاری در کارگروه اجتماعی استان، تاکید نمود.