جلسه کمیته بهداشت و درمان و امداد و نجات اربعین حسینی استان سمنان در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، جلسه کمیته بهداشت و درمان و امداد و نجات اربعین حسینی استان سمنان در روز یکشنبه 25 خرداد ماه سال جاری با حضور دکتر علی رشیدی پور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، محمود قدرتی مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری سمنان و اعضای این کمیته درسال جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، در ابتدای جلسه ضمن گرامیداشت عید غدیر خم و دهه امامت و ولایت، شهادت دانشمندان، مقامات، سرداران و مردم بیگناه کشور در حملات اخیر رژیم صهیونیستی را تسلیت گفت و برای رزمندگان کشور آرزوی توفیق و پیروزی نمود.
دکتر علی رشیدیپور با تأکید بر نقش حساس و تعیینکننده حوزه سلامت در برپایی مراسم بزرگ اربعین حسینی اظهار داشت: با توجه به گرمای شدید هوا، ازدحام جمعیت و احتمال شیوع بیماریهای واگیر، رعایت اصول بهداشتی و آمادهباش کامل نیروهای درمانی و امدادی از ضرورتهای انکارناپذیر این ایام است.
وی نقش دانشگاههای علوم پزشکی را در برنامهریزی، هماهنگی و نظارت بر خدمات سلامت در مرزها و مسیرهای منتهی به عتبات عالیات را مهم و اثربخش دانست و گفت: موکبها و سایر عوامل اجرایی باید توصیههای بهداشت و درمان را جدی بگیرند و همکاری لازم را با تیمهای نظارتی داشته باشند.
سرپرست دانشگاه تاکید نمود: سلامت زائران در گرو تعهد جمعی و انسجام میان تمام دستگاههای اجرایی است و باید همه متولیان با نگاهی مسئولانه، در کنار حوزه سلامت حضور فعال داشته باشند.
در این نشست که با محوریت بومیسازی شرح وظایف ابلاغی از سوی ستاد مرکزی اربعین برگزار شد و در جریان آن، وظایف دستگاههای اجرایی مرتبط مشخص و به اعضای کمیته ابلاغ شد و همچنین دستورالعمل «تکالیف دانشگاهها در اربعین» که از سوی وزارت بهداشت ارسال شده، مورد بررسی قرار گرفت و تکالیف واحدهای داخلی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در این خصوص تعیین و مشخص شد.