جلسه کمیته اخلاق بالینی در معاونت درمان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، به منظور پیگیری امور مربوط به کمیته اخلاق بالینی دانشگاه، نشستی با حضور کارشناسان کمیته اخلاق بالینی مراکز درمانی در خصوص شاخص های کارنامه اخلاق بالینی در روز چهارشنبه 25 مرداد ماه سال جاری در سالن جلسات معاونت درمان برگزار شد.
با توجه به اینکه بر اساس نامه معاونت درمان وزارت متبوع، کمیته اخلاق بالینی دانشگاه های کشور در شهریور ماه 1402 مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و ارزیابی های انجام شده هر سه ماه یک بار در کارنامه معاونت های درمان دانشگاه ها منظور خواهد شد، در این نشسیت در خصوص دستورالعمل و آئین نامه کمیته اخلاقی بالینی ابلاغی از وزارت بهداشت، ترکیب اعضاء کمیته، شرح وظایف و شرایط و ضوابط آن توضیحاتی ارائه شد.
سپس کارشناسان کمیته اخلاق بالینی گزارش فعالیت های انجام شده در مراکز درمانی را ارائه نمودند و در پایان مقرر گردید کارشناسان کمیته اخلاق بالینی مراکزدرمانی در مدت زمان مشخص شده موارد دستورالعمل را پیگیری و اقدام لازم را بعمل آورند.