جلسه کارگروه ارتقای خدمات اورژانس بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برگزار شد
اهمیت بخش اورژانس بیمارستان ها به عنوان پیشانی خدمت در بیمارستانها از نگاه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، جلسه کارگروه ارتقای خدمات اورژانس بیمارستانی در روز چهارشنبه 25 تیر ماه سال جاری با حضور دکتر علی رشیدی پور سرپرست دانشگاه، دکتر بهپور یوسفی معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه، دکتر حسین زاده سرپرست معاونت درمان دانشگاه، کارن یحیائی مدیر پرستاری دانشگاه و رئیس اداره اورژانس بیمارستانی دانشگاه، روسای بیمارستان های دانشگاهی و غیر دانشگاهی و سایر اعضای اصلی کمیته در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با تأکید بر اهمیت نقش کلیدی اورژانس در ساختار بیمارستانها، این بخش را «پیشانی خدمت» و خط مقدم ارائه خدمات درمانی به بیماران عنوان کرد و گفت: اورژانسها نخستین محل مراجعه بیماران در شرایط بحرانی و اورژانسی هستند و کیفیت عملکرد این بخش، نشاندهنده کارآمدی و اعتبار کلی مجموعه بیمارستان است.
دکتر علی رشیدیپور با اشاره به ضرورت آمادگی همیشگی اورژانسها در مواجهه با بحرانها و حوادث پیشبینینشده مانند سوانح ترافیکی، بلایای طبیعی یا شیوع بیماریهای واگیر، گفت: توانمندسازی ،توسعه زیرساختها، تقویت تجهیزات پزشکی و مهمتر از همه حضور مستمر نیروی انسانی آموزشدیده، در آمادگی کامل این بخش نقشی تعیینکننده دارد. اورژانس باید در تمام ساعات شبانهروز، با حداکثر آمادگی و هماهنگی در ارائه خدمات فوری و موثر به بیماران عمل کند.
وی همچنین بر اهمیت بهکارگیری نیروهای ماهر، دارای تجربه میدانی و توانمندیهای ارتباطی بالا در بخش اورژانس تاکید کرد و گفت: پرسنل اورژانس نهتنها باید دانش و مهارت بالینی داشته باشند، بلکه باید از روحیه تعامل بالا و مدیریت شرایط پرتنش برخوردار باشند تا بتوانند در کوتاهترین زمان، خدمات مؤثر و انسانی به بیماران ارائه دهند و لازمست توجه لازم به این نیروهای تلاشگر صورت پذیرد.
در ادامه سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بخش های اورژانس را به عنوان اولین و جامع ترین خدمات حیات بخش در هر بیمارستان دانست و بیان نمود: بخش های اورژانس در بیمارستان ها یکی از کلیدی ترین بخش بیمارستان ها هستند.
دکتر احسان حسین زاده بیان داشت: عملکرد بخش های اورژانس تأثیر به سزایی بر فعالیت سایر بخش ها و در نهایت رضایتمندی بیماران دارد.
در این جلسه یحیایی مدیر پرستاری دانشگاه و رئیس اداره اورژانس بیمارستانی اهداف کارگروه و لزوم ارایه خدمات با بالاترین کیفیت ممکن به عنوان بخشی مستقل با ساختاری منطبق با استاندارد ها را بیان نمود. در این جلسه مجیدی کارشناس اداره اورژانس بیمارستانی دانشگاه آمار کلی از مراجعان به اورژانس بیمارستان ها و آماری از شاخص های اورژانس بیمارستانی و... را ارائه کرد.
در ادامه این جلسه روسای بیمارستان ها و حاضزان در جلسه مسائل حوزه مربوطه را عنوان نمودند و سپس در این راستا تصمیماتی تبیین و مصوب شد.