جلسه هماهنگی پیامگزاران سلامت شهرستان دامغان با محوریت بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، جلسه آموزشی و هماهنگی پیام گزاران سلامت با حضور محمد سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان و جمعی از مدیران اداره های شهرستانی و کارشناسان حوزه سلامت با هدف آموزش و آگاهسازی مدیران دستگاههای اجرایی پیرامون بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان در سالن آموزش شبکه برگزار شد.
کارشناس آموزش سلامت شبکه بهداشت و درمان دامغان در ابتدای جلسه در خصوص پیام گزاران سلامت و نقش آن ها در سلامتی جامعه توضیحاتی ارائه داد و در ادامه سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان با اشاره به نقش کلیدی پیامگزاران سلامت در حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه، بر لزوم همکاری مؤثر بین بخشی در این حوزه تأکید کرد.
صادق محمدی ضمن تشریح اهمیت موضوع، به بیماریهای شایع در منطقه از جمله سالک، تب مالت، هاری، کیست هیداتیک، تب خونریزیدهنده کریمه کنگو و… اشاره کرد و چالشهای موجود در مسیر کنترل این بیماریها را تبیین نمود.
وی با تاکید بر مشارکت جدی و مؤثر تمامی اداره ها در اجرای برنامههای کنترل بیماریهای زئونوز و با اشاره به تدوین سند توسعه سلامت شهرستان، نقش خانه مشارکت مردمی و شورای پیامگزاران سلامت را در ارتقاء سلامت جامعه حائز اهمیت دانست و بر تقویت فعالیت این ساختارهای موجود مهم دانست.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان بیان نمود: این شورا نقش مهمی در شناسایی مسائل، ظرفیتها و فرصتهای شهرستان، تدوین سند جامع سلامت و همکاری در اجرای طرحها و برنامههای سلامتمحور دارد.
محمدی در پایان خاطرنشان کرد همراهی و تعامل دستگاههای اجرایی میتواند نقش بسزایی در ارتقای سلامت جامعه ایفا کند و برگزاری چنین نشستهایی، الگویی مناسب برای تقویت همکاریهای بین بخشی در حوزه سلامت محسوب میشود.