تصویب افزایش مالیات بر دخانیات در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با پیگیری های موثر روسا و معاونان بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور
معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رئیس، معاون بهداشتی و کارشناسان دانشگاه به موجب اقدامات انجام شده در راستای تصویب افزایش مالیات بر دخانیات در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، دکتر حسین فرشیدی معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تشکر از نمایندگان مجلس در تصویب بند الحاقی ۵ به ماده ۷۳ لایحه برنامه هفتم توسعه، از تلاش ها و پیگیری های موثر روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، معاون بهداشتی و کارشناسان مربوطه در این راستا تقدیر نموده و این اقدام را گامی موثر در حمایت از سلامت عمومی عنوان کرد.
در پی برگزاری جلسات کنترل دخانیات و مکاتبات معاونت های بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در مقابله با افزایش میزان مصرف دخانیات که در نتیجه این پیگیری ها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با الحاق بند (ه) به ماده 73 لایحه برنامه هفتم توسعه و افزایش مالیات سیگار از ابتدای سال 1403 به 15 درصد به ازای هر نخ سیگار تولید داخل، 25 درصد سیگار برند خارجی تولید داخل و 50 درصد سیگار وارداتی با هر نشان بین المللی و ۵۵ درصد تنباکو ۵۰ گرمی وارداتی موافقت کردند.
این رو دکتر حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت با ارسال نامه، از اقدامات انجام شده رئیس دانشگاه، معاون بهداشتی و همکاران گروه سلامت محیط تقدیر و تشکر نمود.
لینک کوتاه خبر :