معاونت پژوهشي و فناوري دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان

تازه های پژوهشی

.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان،

اعتبارسنجی شاخص التهابی رژیم غذایی و بررسی ارتباط آن باسرطان معده

سرطان معده پنجمین سرطان شایع و دومین علت ناشی از مرگ از سرطان در سراسر جهان است. مطالعات نشان داده اند اجزای رژیم غذایی و التهاب نقش مهمی در بروز آن دارند.

در یک طرح تحقیقاتی که توسط وحید و همکاران انجام شده است توانایی شاخص التهابی رژیم غذایی (DII) در پیشگویی شانس ابتلا به سرطان معده بررسی گردید. نتایج نشان داد که شاخص DII بالای 77/1- نشان دهنده 5/3 برابر احتمال بیشتر ابتلا به سرطان معده در مقایسه با امتیاز کمتر از 77/1- است. بنابراین در افرادی که ؤزیم با توانایی التهاب زایی بیشتر مصرف می کنند خطر ابتلا به سرطان معده بیشتر می شود.

علاقمندان می­ توانند از طریق تماس با مجری اصلی، به اطلاعات کامل­تری دسترسی پیدا نمایند.

Email: hdavoodi1345@gmail.com

 

 

 

  • کد خبر : 18976
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی