بستری ۵۱ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بخش های ویژه مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه

دکتر دانائی رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی استان سمنان:

بستری ۵۱ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بخش های ویژه مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه

به گزارش روابط عمومی  دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ ۳۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در 24 ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان شناسایی شد.

دکتر نوید دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه پیرامون آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس بیان داشت: از شیوع بیماری کرونا ویروس تا کنون تعداد بیماران شناسایی شده در مناطق تحت پوشش دانشگاه سه هزار و ۵۰۳ نفر بوده است و در 24 ساعت گذشته (از 28 آبان ماه الی 29 آبان ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه شناسایی و در مراکز درمانی بستری شدند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: از دیروز تا امروز ۳۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شده اند و  در حال حاضر ۵۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش ICU کرونا بستری و تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

 دکتر دانائی با اشاره به این که استان سمنان در وضعیت "قرمز" قرار دارد، گفت: شهرستان های دامغان، سمنان و گرمسار در وضعیت قرمز و شهرستان های سرخه، مهدیشهر و آرادان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی افزود: داشتن هر گونه علائم سرماخوردگی بیماری کرونا محسوب شده و نیاز به بررسی و پیگیری دارد. و باید شهروندان به مراکز منتخب کووید 19 محل سکونت خود مراجعه نمایند.

گفتنی است: در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه 10 مرکز منتخب کووید 19 در حال ارائه خدمت و بررسی وضعیت سلامت مراجعین هستند. این مراکز شامل: دو مرکز 17 شهریور و محقق در شهرستان سمنان، مرکز سیدالشهداء در شهرستان دامغان، دو مرکز شماره 2 شهری و مرکز ایوان کی در شهرستان گرمسار، دو مرکز شهید تبیانیان و مرکز شهمیرزاد در شهرستان مهدیشهر، دو مرکز خدمات جامع سلامت و داور آباد در شهرستان آرادان و مرکز شهدای سرخه در شهرستان سرخه می باشد که از ساعت 8 صبح الی 8 شب آماده ارائه خدمات سلامت درخصوص بیماری کرونا به هم استانی های گرامی می باشد.

  • کد خبر : 28366
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *