برگزاری دوره آموزشی راه های پیشگیری و مقابله با سالک جهت صنایع و معادن شهرستان دامغان

برگزاری دوره آموزشی راه های پیشگیری و مقابله با سالک جهت صنایع و معادن شهرستان دامغان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ به همت واحد بهداشت حرفه ای و پیشگیری و مبارزه با ببماریهای شبکه بهداشت شهرستان دامغان و در راستای پویش اطلاع رسانی و آموزش بیماری سالک در شهرستان، یک دوره جلسه آموزشی حضوری با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در محل سالن آموزش این شبکه جهت بهگران، بهداشت یاران، کارشناسان بهداشت شاغل در کارگاه ها، کارخانجات، معادن و... سطح شهرستان دامغان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه طالبی کارشناس مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماریهای شبکه بهداشت و درمان دامغان، ضمن بیان اهمیت موضوع به ارائه ی آموزش های لازم در این خصوص پرداخت.

طالبی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت بیماری سالک در جهان، ایران و دامغان به راه های اصلی انتقال بیماری، روش های مراقبت، پیشگیری و درمان این بیماری اشاره نمود.

وی افزود اوج فعالیت پشه خاکی از اوایل اردیبهشت ماه شروع شده و تا شهریور ماه تداوم دارد. پشه خاکی به عنوان ناقل بیماری سالک در طول روز در اماکن تاریک و مرطوب نظیر لابلای برگ درختان، لانه پرندگان و جوندگان، اصطبل ها، شکاف و درز دیوارها، اماکن مخروبه، نخاله های ساختمانی و... در حال استراحت هستند. و از اوایل غروب آفتاب شروع به فعالیت نموده که در طول شب و تا اوایل صبح ادامه دارد. وی تاکید کرد یکی از راه های پیشگیری از این بیماری عدم حضور در مناطق فعالیت پشه خاکی است. در صورت الزام به حضور در این مناطق پوشیدن لباس های آستین بلند، استفاده از وسایل حفاظت فردی و یا دور کننده حشرات در نقاط باز بدن مثل دست و پاها و صورت الزامی است. وی در خاتمه افزود هر فرد دارای هر گونه جوشی که به خصوص در نقاط باز بدن بعد از 14 روز وجود داشته باشد، با سابقه مسافرت به مناطق آلوده باید از نظر سالک بررسی شود.

  • کد خبر : 32054
لینک کوتاه خبر :

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *