بازدید میدانی مدیر شبکه بهداشت و درمان از طرح مقابله با مخزن و ناقل سالک در روستاهای جنوب دامغان

بازدید میدانی مدیر شبکه بهداشت و درمان از طرح مقابله با مخزن و ناقل سالک در روستاهای جنوب دامغان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ روز سه شنبه  هفدهم فروردین ماه 1400 مدیر شبکه بهداشت و درمان دامغان از مخازن سالک و میزان و نحوه مبارزه با جوندگان توسط ادارات و دستگاه های متولی در دامغان و روستاهای جنوب دامغان بازدید کرد.

در راستای برنامه پیشگیری و کنترل بیماری سالک، دکتر پورمحمدی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان، محمدی معاون بهداشتی و طالبی مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری های این شبکه، با همراهی نمایندگانی از بسیج، سپاه و بسیج سازندگی، از لانه های فعال جوندگان ناقل سالک و اماکن پرخطر داخل و حاشیه روستا های حسن آباد، خورزان، فرات، صالح آباد، صالح آبادو، معصوم آباد، برم و حاشیه دامغان بازدید نمودند.

در حاشیه این بازدید دکتر پورمحمدی گفت؛ انباشت کودبار و عدم توجه به لانه کوبی جوندگان، افزایش مخزن و ناقل سالک را به دنبال دارد. وی از نخاله های ساختمانی، خار و خاشاک، برگ درختان، درز دیوارهای خشتی و گلی، ساختمان های فرسوده و اماکن مخروبه و ... به عنوان محل های اصلی رشد و تکثیر پشه خاکی یاد کرد. وی کنترل سالک را مستلزم برنامه ریزی های مدون در خصوص مبارزه با ناقل و مخزن سالک دانست.

  • کد خبر : 31287
لینک کوتاه خبر :

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *