بازدید معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه از پارک علم و فناوری سلامت سمنان

بازدید معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه از پارک علم و فناوری سلامت سمنان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، در راستای پایش روند راه‌اندازی و توسعه مراکز نوآوری، دکتر علی خالقیان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه از پارک علم و فناوری سلامت این دانشگاه بازدید نمود.

در این بازدید که با حضور دکتر علیرضا دهدشتی رئیس پارک علم و فناوری سلامت سمنان و کارشناسان مدیریت توسعه فناوری سلامت همراه بود، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه از فضاها، امکانات و همچنین واحدهای فناور مستقر در پارک بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت، ظرفیت‌ها و همچنین نیازهای اولیه این مجموعه قرار گرفت.

دکتر علی خالقیان با اشاره به تازه تأسیس بودن این پارک، بر اهمیت نقش آن در تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی و ایجاد زیست‌بوم نوآوری در حوزه سلامت تأکید کرد و گفت: پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه، بستری حیاتی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های فعال در حوزه پزشکی، دارویی و تجهیزات پزشکی است.

وی خاطر نشان کرد: با وجود نیاز به گسترش بخش‌هایی از فضا، پتانسیل بالای این پارک برای تبدیل شدن به قطب فناوری سلامت در استان غیرقابل انکار است و در این راستا بایستی برنامه‌ریزی برای جذب حداکثری واحدهای فناور و تأمین نیازهای زیرساختی آن در دستور کار جدی معاونت تحقیقات و فناوری قرار گیرد.

در پایان این بازدید، مقرر شد با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، برنامه‌ای برای رفع موانع و تسریع در فرآیند جذب و حمایت از واحدهای فناور تدوین شود.

  • کد خبر : 58242
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی
کارن یحیایی
خبرنگار

کارن یحیایی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *