انتقال مصدوم گرفتار در سیلاب توسط هلیکوپترآمبولانس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به مرکز درمانی مجهز

انتقال مصدوم گرفتار در سیلاب توسط هلیکوپترآمبولانس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به مرکز درمانی مجهز

 انتقال مصدوم گرفتار در سیلاب توسط هلیکوپترآمبولانس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به مرکز درمانی مجهز

هلیکوپترآمبولانس نجات بخش جان بیماران و مصدومان اورژانسی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ جمعه 24 اردیبهشت 1400 مصدومی از عشایر روستای رامه شهرستان آرادان که در سیل گرفتار شده بود توسط هلیکوپترآمبولانس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان منتقل شد.

دکتر اطهری مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه ضمن اعلام این خبر، گفت: با توجه به عدم امکان دسترسی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه و سایر گروه های امدادی به مصدوم از راه های زمینی و هوایی به دلیل وقوع سیل در منطقه و تاریکی هوا، با هماهنگی مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه و با همکاری دهیار رامه، توسط امدادگر حاضر در صحنه به مصدوم کمک های اولیه ارائه شد و مصدوم تا صبح جمعه 24 اردیبهشت 1400 در منطقه تحت مراقبت قرار گفت.

دکتر اطهری ادامه داد: با هماهنگی مرکز ارتباطات و هدایت عملیات دانشگاه، هلیکوپترآمبولانس جمعه 24 اردیبهشت 1400 بلافاصله پس از طلوع خورشید به منطقه حادثه پرواز و به دلیل کوهستانی بودن منطقه و مشخص نبودن محل مناسب برای فرود، پس از 55 دقیقه گشت زنی در منطقه محلی را برای فرود مشخص و هلیکوپترآمبولانس بر زمین می نشیند.

وی افزود: با توجه به فاصله زیاد محل فرود تا بالین مصدوم، سرانجام مصدوم توسط تکنسین فوریت های پزشکی و با همکاری اهالی منطقه طی مدت 25 دقیقه به هلیکوپترآمبولانس منتقل و پس از ارائه خدمات فوریت های پزشکی به مرکز درمانی فوق تخصصی کوثر سمنان انتقال داده می شود. این مأموریت به مدت 2 ساعت و 5 دقیقه به طول انجامید.

شایان ذکر است؛ تلاش مرکز اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان آرادان در غروب پنج شنبه 23 اردیبهشت 1400 برای انتقال مصدوم گرفتار که در اثر واژگونی موتورسیکلت از ناحیه قفسه سینه و اندام ها دچار آسیب شده بود به دلیل قطع راه های ارتباطی منطقه در اثر سیل بی نتیجه می ماند و پرواز هلیکوپترآمبولانس نیز به منطقه به علت تاریکی هوا میسر نمی شود.

گفتنی است: روستای رامه در شمال شرقی شهرستان آرادان و در منطقه ای کوهستانی و سخت گذار واقع شده است.

  • کد خبر : 31811
لینک کوتاه خبر :

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *