اجرای برنامه پویش ملی سلامت با هدف غربالگری دیابت و فشارخون بالا در شهرستان سرخه
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، با عنایت به اجرای برنامه پویش ملی سلامت با هدف غربالگری دیابت و فشارخون بالا، در روز جمعه سوم آذر ماه سال جاری با حضور نورالدین کارشناس بیماری های ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرخه و آل حسن مراقب سلامت پایگاه شهدای سرخه طرح ملی پویش سلامت در مصلای نماز جمعه شهر سرخه برای نمازگزاران ( آقایان و خانم ها ) اجرا شد.
در این اقدام پس از اندازه گیزی فشارخون و ثبت در پرسشنامه غربالگری دیابت و فشارخون بالا و برای افراد دارای فشارخون بالا ( مشکوک به فشارخون )، فرم ارجاع تکمیل و به پزشک معرفی شدند و در خصوص غربالگری قند خون هم از افرادی که در 6 ماه گذشته آزمایش قند خون دادند، هم سوال شد تا در صورت بالا بودن قند خون، در سامانه سیب ثبت شود.
همچنین آموزش های بهداشتی و پمفلت های آموزشی فشارخون و دیابت بین نمازگزاران هم توزیع شد.