ابلاغ ابقاء معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان سمنان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، دکتر علی رشیدی پور، رئیس دانشگاه در حکمی، دکتر سید سعید کسائیان را به عنوان معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان سمنان ابقاء کرد.
متن این حکم به شرح زیر است:
جناب آقای دکتر سید سعید کسائیان
عضو محترم هیات علمی دانشگاه
سلام علیکم؛
توفیق خدمتگزاری در حوزه سلامت، فرصت و نعمت مغتنمی است که خداوند منان به بندگان خدوم خویش ارزانی داشته است. نظر به مراتب تعهد، تخصص و سوابق ارزنده مدیریتی در حوزه سلامت، بدینوسیله جنابعالی در سمت "معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان" ابقاء میشوید. انتظار میرود با بهرهگیری از توان و تمام ظرفیت های کارشناسی، علمی و تخصصی دانشگاه، در مسیر ارتقای سلامت مردم استان مجدّانه تلاش نمایید.
مأموریتها و انتظارات به شرح زیر ابلاغ میگردد:
1. تقویت مراقبتهای اولیه (PHC)
ارتقای عملکرد مراکز بهداشتی، افزایش پوشش خدمات پایه، تکمیل پزشک خانواده و نظام ارجاع
2. کنترل بیماریهای واگیر و غیرواگیر
تقویت نظام پایش بیماریها، افزایش واکسیناسیون، گسترش غربالگریهای فعال و مدیریت بیماریهای مزمن
3. آمادگی در بحرانها و تهدیدات نوپدید
آمادهسازی کامل شهرستان برای همهگیریها، بحران آبوغذا، آلودگی هوا و حوادث غیرمترقبه
4. بهداشت محیط و حرفهای
نظارت مستمر بر آب، غذا، اماکن عمومی و صنایع؛ مدیریت ایمن پسماندهای عفونی و صنعتی
5. ارتقای سلامت جمعیت
اجرای برنامههای سلامت خانواده، جوانی جمعیت، سالمندی، سلامت روان و ارتقای سواد سلامت
6. تحول دیجیتال
تکمیل پرونده الکترونیک سلامت و استفاده از دادههای یکپارچه برای تصمیمسازی دقیق
7. عدالت در سلامت
افزایش دسترسی مناطق کمبرخوردار و حاشیهنشین به خدمات پیشگیری و مراقبت فعال
8. مدیریت منابع و بهبود زیرساختها
ارتقای بهرهوری، ساماندهی نیروی انسانی و نوسازی مراکز و تجهیزات
9. مشارکت بینبخشی و اجتماعی
همکاری با دستگاههای شهرستان و جلب مشارکت سازمانهای مردمنهاد و خیرین سلامت
10. شفافیت و پاسخگویی
استقرار نظام گزارشدهی مبتنی بر شاخص و رعایت شفافیت در امور اداری و مالی
11. افزایش سواد سلامت مردم و تقویت خودمراقبتی
توسعه آموزشهای سلامتمحور، ارتقای آگاهی عمومی نسبت به پیشگیری، تقویت رفتارهای سالم و گسترش برنامههای خودمراقبتی فردی و خانوادگی