آئین آغاز عملیات اجرایی ساخت پایگاه سلامت واقع در خیابان شهید باهنر سمنان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، آئین آغاز عملیات اجرایی ساخت پایگاه سلامت واقع در خیابان شهید باهنر سمنان صبح روز دوشنبه 26 خرداد ماه سال جاری با حضور دکتر رشیدیپور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، دکتر صمیمیان فرماندار سمنان، شاهب مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان، رئیس شورای اسلامی شهر سمنان و جمعی از مسئولان شهرستانی، دانشگاهی و نیکوکاران نیک اندیش حوزه سلامت برگزار شد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد این پایگاه سلامت در خیابان شهید باهنر سمنان در زمینی به مساحت ۱۱۷۰ مترمربع از موقوفات خاص مرحوم میرزا عبدالواسع الحسنی السمنانی احداث می شود که این پایگاه سلامت بهصورت غیر ضمیمه و زیر مجموعه مرکز خدمات جامع سلامت ۱۷ شهریور فعالیت خواهد کرد و جمعیت ۹۳۰۴ نفر را تحت پوشش قرار میدهد.
دکتر علی رشیدیپور هدف از ساخت این پایگاه سلامت را توسعه زیرساختهای سلامت و ارائه خدمات بهداشتی درمانی به گروههای مختلف سنی دانست و گفت: در این پایگاه ۳ مراقب سلامت، یک پزشک و یک روانشناس به مردم ارائه خدمت خواهند کرد.
وی همچنین از همکاری و همراهی متولی محترم موقوفه در خصوص تعدیل مبلغ اجاره و صرفنظر از دریافت حق پذیره قدردانی و بیان کرد: نقش بیبدیل خیرین، متولیان موقوفات و نیکوکاران حوزه سلامت در توسعه زیرساختهای سلامت و خدمترسانی به مردم، همواره شایسته تقدیر و تحسین است. همراهی این بزرگواران با نظام سلامت، نهتنها موجب تسریع در اجرای پروژههای بهداشتی و درمانی میشود، بلکه جلوهای از همدلی و مسئولیتپذیری اجتماعی است.
سرپرست دانشگاه با تأکید بر اهمیت عدالت در نظام سلامت اظهار داشت: برقراری عدالت در دسترسی مردم به خدمات سلامت، یکی از راهبردهای کلیدی ما در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است. تلاش داریم با گسترش پایگاهها و مراکز سلامت، خدمات بهداشتی درمانی را به همه اقشار جامعه، بهویژه گروههای کم برخوردار و حاشیهنشین، بهصورت عادلانه و بیمنت ارائه دهیم.
دکتر رشیدی پور در ادامه با اشاره به ضرورت ارتقای سطح آگاهی عمومی نسبت به مسائل سلامت خاطرنشان کرد: افزایش سواد سلامت در جامعه، یکی از مؤثرترین روشها برای پیشگیری از بیماریها و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است. آموزشهای هدفمند، ارتباط مستقیم با مردم و حضور فعال مراقبان سلامت در محلات، گامهایی است که در راستای تحقق این مهم در حال اجراست.
در ادامه این آئین نیز فرماندار شهرستان سمنان بیان نمود: ۳۵ میلیارد تومان از اعتبارات در اختیار فرمانداری شهرستان سمنان به دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و حوزه سلامت شهرستان سمنان تخصیص داده شده است. این حمایت مالی در راستای توسعه زیرساختهای بهداشتی و درمانی، ارتقای خدمات سلامت و پاسخگویی به نیازهای جمعیت شهرستان سمنان انجام شده و بیانگر اولویت داشتن حوزه سلامت در نگاه مدیریت اجرایی شهرستان است.
دکتر مهدی صمیمیان با تأکید بر اهمیت نقش دانشگاه علوم پزشکی در ارتقای شاخصهای سلامت، گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه اجتماعی و تضمینکننده سلامت عمومی، نقش اساسی در پیشگیری، آموزش و ارائه خدمات درمانی ایفا میکند. حمایت از این دانشگاه و توسعه مراکز بهداشتی درمانی، سرمایهگذاری مستقیم برای افزایش رضایتمندی و کیفیت زندگی مردم است و باید با جدیت تداوم یابد.
لازم به ذکر است: خادمان حوزه بهداشت شهرستان سمنان در ۱۰ مرکز خدمات جامع سلامت، ۷ پایگاه سلامت غیرضمیمه و ۴ خانه بهداشت به مردم شریف این شهرستان خدمت رسانی می کنند.