پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به مناسبت هفته سلامت 1403
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در پیامی فرارسیدن "هفته سلامت" با شعار محوری «سلامت خانواده با مردمیسازی سلامت» را تبریک گفت.
متن این پیام به شرح زیر است:
هفته سلامت، فرصتی برای بزرگداشت امر مهم سلامت در زندگی فردی و اجتماعی و تبیین جایگاه آن در تحقق توسعه پایدار و توسعه فرهنگ و سواد سلامت است. سلامت نهتنها زیربنای اصلی توسعه پایدار و ضرورتی برای رشد اقتصادی و اجتماعی، بلکه نعمتی ارزشمند است که از جانب پروردگار به انسانها ارزانی داشته شده است.
شعار سلامت خانواده با مردمیسازی سلامت نشاندهنده آن است که سلامتی، یک حق و یک مسئولیت همگانی است و خانواده به عنوان اولین سرپناه کودکان و واحد اجتماعی، نقش همگانی بر سلامت دارد و وقتی از مردمی سازی سلامت سخن می گوییم، بدین معنا است که تحقق سلامت به هیچ گروه سنی، فرهنگ و ملیت محدود نمی شود.
بی تردید جامعه سالم، بستر ساز توسعه و رشد و شکوفایی کشور در همه زمینه هاست و مطمئنا آینده کشور را زمانی می توان بانشاط و پر جنب و جوش ترسیم کرد که سلامت در فرد فرد آحاد جامعه موج بزند و به یه فرهنگ حاکم بدل شود.
اینجانب ضمن ارج نهادن و قدردانی از تلاش های ارزنده همه دست اندرکاران بخش سلامت، اساتید، کارکنان، دانشجویان و تمامی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، آغاز هفته سلامت را تبریک عرض نموده و از خداوند متعال سلامتی، سعادت، سربلندی، بهروزی و توفیق روزافزون یکایک همه وطنان عزیز را مسئلت می نمایم.
دکتر کامران قدس
رئیس دانشگاه