پیام دکتر قدس رئیس دانشگاه به مناسبت فرارسیدن روز جهانی بهداشت محیط
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با ارسال پیامی، چهارم مهر ماه (۲۶ سپتامبر) روز جهانی بهداشت محیط را به تمامی اعضای هیأت علمی، دانشجویان عزیز و تمامی همکاران گرامی و پرتلاش واحد بهداشت محیط دانشگاه تبریک گفت.
در این پیام آمده است:
حفظ تندرستی و رهایی از رنج و بیماری یکی از مهم ترین مسائلی است که همواره در طول تاریخ فکر بشر را به خود مشغول نموده است. با پیشرفت علم و دانش و شناخت عوامل بیماری زا و تأثیر آن بر تندرستی، انسان آموخت که باید در محیط پاکیزه و سالم زندگی کند و از آنچه سلامتی او را به خطر می اندازد، اجتناب کند.
مهندسی بهداشت محیط با قدمتی نزدیک به یک قرن، منشاء اثرات و برکات زیادی در ارتقاء سلامت جامعه و بهسازی محیط اطراف ما بوده است. رسالت مهندسین بهداشت محیط، صیانت از محیط زندگی است و این عزیزان با شناسایی و کنترل عوامل محیطی تاثیر گذار بر سلامت، مسئولیت خطیری را با توجه به گسترش روزافزون و تنوع آلاینده های محیطی در اجرای رسالت خود برعهده دارند و از جهت ارج نهادن و تأکید بر اهمیت این روز، ۲۶سپتامبر در تقویم فدراسیون بینالمللی بهداشت محیط، مصادف با چهارم مهرماه روز جهانی بهداشت محیط نامیده شده است.
فرارسیدن روز جهانی بهداشت محیط فرصتی مناسب برای تقدیر از زحمات همکاران، بازنگری فعالیت های انجام شده و برنامه ریزی برای آینده را فراهم می آورد. اینجانب ضمن تبریک این روز به تمامی همکارانی که این عرصه را برای خدمت به مردم عزیز کشورمان برگزیده اند، از درگاه خداوند متعال سعادت، بهروزی و موفقیت همه عزیزان، همکاران و خدمت گزاران جامعه بهداشت محیط را خواستارم.
دکتر کامران قدس
رئیس دانشگاه