رئیس دانشگاه در هفتمین قرارگاه جوانی جمعیت در سال 1402:
قدردانی مقام عالی وزارت بهداشت از عملکرد و ابتکارات دانشگاه در حوزه جوانی جمعیت
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، هفتمین قرارگاه جوانی جمعیت در سال جاری در روز یکشنبه 23 مهر ماه ۱۴۰۲ با حضور دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه، جمعی از معاونان و سایر اعضای این قرارگاه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای این جلسه معاون بهداشتی دانشگاه ضمن قدردانی از اعضای قرارگاه درراستای حضور به موقع و فعال در جلسات قرارگاه، به اجرایی شدن بیش از 86 درصد از مصوبات قرارگاه و کمیته های زیر مجموعه آن در 6 ماهه اول سال جاری اشاره نمود.
دکتر سید سعید کسائیان سپس به تحلیل شاخص های کارنامه جوانی جمعیت 1402 دانشگاه ارسالی از سوی معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نحوه محاسبه شاخص های مرتبط با هر معاونت پرداخت.
وی خواستار ارسال گزارش کامل و به موقع مستندات مربوطه به دبیرخانه قرارگاه شد و همچنین عزم و همت مسئولین دانشگاه را در ارتقائ شاخص های اعلام شده با هدف افزایش نرخ باروری دانشگاه ضروری شمرد.
در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن تقدیر و تشکر از تمامی فعالان حوزه جمعیت، اظهار نمود: در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، پس از دریافت تندیس برنز توسط این دانشگاه و همچنین در بیستمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پس ازارایه گزارش اقدامات انجام شده در این دانشگاه، مقام عالی وزارت بهداشت از عملکرد و ابتکارات صورت گرفته در این دانشگاه ابراز رضایت و خرسندی نمود و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در حوزه جوانی جمعیت را درخور دریافت تندیس طلا دانست.
دکتر کامران قدس بیان کرد: شاید از ابتدای ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاکنون، هنوز موفق به افزایش موالید در جمعیت تحت پوشش دانشگاه نشده باشیم ولی خوشبختانه حرکت های مثبت و رو به جلویی انجام داده ایم و امیدواریم در آینده ای نه چندان دور به نتایج قابل قبولی دست یابیم.
وی ضمن تاکید بر اهمیت مشاوره ها و اقدامات جهادی و تاثیر گذار بهورزان در راستای فرزندآوری در خانه های بهداشت، از تلاش های اعضاء برای پیشبرد اهداف قرار گاه و در مسیر رسیدن به هدف والای جوانی جمعیت تشکر و قدردانی نمود.